user icon

Max Verstappen: "Oostenrijk was mijn beste race van het jaar"

  • Gepubliceerd op 09 dec 2019 07:55
  • comments 12
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Max Verstappen heeft in 2019 een groot aantal sterke races gereden. Naar eigen zeggen was de race in Oostenrijk, waar hij zijn eerste van drie zeges in 2019 pakte, zijn beste race.

Verstappen vertrok in Oostenrijk vanaf de eerste rij, maar een slechte start wierp hem terug naar P8. Vervolgens knokte hij zich naar voren en pakte hij de eerste zege van motorleverancier Honda in het hybride V6-turbotijdperk. Verstappen vond zijn zege vooral bijzonder omdat er zoveel Nederlandse fans op de tribune zaten en het ook bovendien de thuisrace van team Red Bull Racing was.

"Het is lastig kiezen, maar op basis van de hele achtergrond denk ik Oostenrijk. Het was natuurlijk onze thuisrace, onze eerste zege met Honda, dus het was geweldig om daar te winnen. Ook waren er zoveel Nederlandse fans, wat het net iets meer bijzonder maakte dan de andere zeges. We hadden wat lastige races gehad waarin we niet competitief genoeg waren en volgens mij was het hele weekend in Oostenrijk erg warm. We kozen voor de juiste compromissen met de auto die voor ons werkten in de race."

Verbazing dat auto zo goed werkte in Oostenrijk

Die warme omstandigheden waren volgens Verstappen in het voordeel van hem en Red Bull Racing, terwijl andere teams daar juist moeite mee hadden. Toch was de Nederlander ook een beetje verbaasd met hoe goed zijn bolide werkte tijdens de race. "We probeerden het in de race en ineens kwam de auto tot leven", zei Verstappen."

"Het weekend ervoor was de auto niet competitief, maar de upgrades leken een stuk beter te werken. Toch was het wat onverwacht. Ik denk dat het een grote competitieve boost was voor het hele team en in het bijzonder voor Honda na hun lastige eerste jaren na hun terugkeer in de Formule 1, dus ik denk dat daar ook wel wat opluchting was."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.376

    Ik ben het helemaal met Max eens in deze!!!

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 08:10
    • ik weet het niet, heb het stuk niet gelezen...

      • + 2
      • 9 dec 2019 - 08:33
    • Ben het ook volledig eens. Omdat de start zo slecht was was dit een totaal onverwachte zege en daarnaast de 1e voor het zo geplaagde Honda in het hybride tijdperk.

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 08:42
    • @P. Clemenza

      Het stuk gaat over veganisme binnen de F1 en dat je er een raar kapsel van krijgt.

      • + 3
      • 9 dec 2019 - 09:01
    • in dat geval: eens met Max!

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 09:06
    • jd2000

      Posts: 4.594

      Trouwens @TheStijg, ik denk dat enkele niet nader te benoemen forumleden ook veganist zijn geworden in navolging van hun idool. Ze reageren zo weinig. Komt waarschijnlijk door die schone ziel...

      • + 2
      • 9 dec 2019 - 09:17
    • Verstappen is ook uitzonderlijk sterk in Oostenrijk, je ziet daar ook heel duidelijk dat hij andere lijnen rijdt dan andere coureurs.

      Er wordt net gedaan alsof Oostenrijk een baan is die de Red Bull heel goed ligt, maar op papier valt dat allemaal wel mee. En ter bevestiging. Ricciardo werd vorig jaar al op een hoopje gereden en dit jaar werd Gasly op meer dan een ronde gezet.
      Tuurlijk had Gasly niet dezelfde voorvleugel die race, maar dan nog.

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 13:01
    • @jd2000

      D'r was er eentje in ieder geval die mij verbaal wat agressief overkwam (niet naar mij toe), maar daar hoor ik niets meer van.
      Toch stiekem vlees gegeten..? ;-)

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 14:42
    • mario

      Posts: 7.376

      @JD2000: Ben een fan van Lewis, maar hij zal mij nooit kunnen overhalen om een vegetariër of veganist te worden..... Daarvoor ben ik een te grote liefhebber van het heerlijke stukkie vlees op mijn bord.... ;)

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 23:10
  • Max zit vanavond aan tafel in Peptalk.

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 12:11
  • en mijn favoriete sportmoment van het jaar!

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 12:15
  • Ik zag net dat de FIA een top 10 van de 2019 inhaalacties heeft gepubliceerd. Op 1 staat Max - actie op Leclerc. Werkelijk briljant. Petje af voor onze Limburgse vriend.

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 13:48

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar