user icon


Hülkenberg niet onder de indruk: "Verwachtte meer van de McLarens"

  • Gepubliceerd op 25 jun 2019 14:30
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

McLaren was in Frankrijk duidelijk het sterkste team in de middenmoot, maar veel indruk maakte dat niet op Nico Hülkenberg. De Renault-coureur  verwachtte qua snelheid in de race meer van het Britse team.

Op Paul Ricard liet McLaren op de vrijdag al prima snelheid zien en dat leidde ertoe dat Renault zich volgens Hülkenberg zorgen maakte over de rest van het weekend. Het team uit Woking was ook sterk in de kwalificatie, maar Hülkenberg zag dat Renault in de race behoorlijk in de buurt zat, omdat beide geel-zwarte bolides voor Lando Norris over de meet kwamen.

"We hebben een van hen verslagen en Carlos lag niet eens zo ver op ons voor. Het verschil was maar een paar seconden", vertelde Hülkenberg na de race. "Kijkend naar de snelheid op vrijdag maakten we ons meer zorgen over of we het gevecht aan konden gaan. Dat lukte ons echter in de race, dus ik had eigenlijk iets meer van ze verwacht."

Inhalen onmogelijk in Frankrijk volgens Hülkenberg

Hülkenberg pakte uiteindelijk de achtste positie in Frankrijk, nadat teamgenoot Daniel Ricciardo twee tijdstraffen kreeg na de race. De Duitser zat vrijwel de hele race klem achter Kimi Raikkonen en dat heeft hem beperkt in de mogelijkheden die hij had tijdens de race. "Er was veel verkeer vandaag. Ik keek de hele race naar de versnellingsbak van een Alfa Romeo. Ik was sneller dan Kimi, maar kwam een paar tienden tekort om erlangs te kunnen."

"Zelfs met DRS was het lastig. De Alfa was sterk bij het uitkomen van de bochten en het effect van de aerodynamica was hier heel sterk met de vele bochten in derde en vierde versnelling. Het is terug te leiden naar de kwalificatie. Als je daar posities laat liggen en van achteren moet komen, is het meestal erg lastig, tenzij je geluk hebt met een safety car of iets dergelijks."


Reacties (19)

Login om te reageren
  • Mooi ventje.

    Toch mis ik de chat

    • + 0
    • 25 jun 2019 - 14:41
    • masf1

      Posts: 5.439

      Libelle heeft ook een chat hartstikke gezellig.

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 14:51
    • Er is er een gestopt met relatie problemen oplossen, dus er is plaats, Langduscher

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 14:58
    • Ik heb juist het idee dat er op de Libelle chat relatie problemen gecreëerd worden. Allemaal van die opzij figuren die de boel lopen op te stoken.

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 18:13
  • Tja ik verwachtte ook meer van Hulkenberg.....vooralsnog heeft hij geen schijn van kans tegen Ricciardo

    • + 2
    • 25 jun 2019 - 14:43
    • Nomar

      Posts: 109

      Qua racesnelheid verschillen ze beide niet veel denk ik. Ricciardo is altijd goed in kwalificeren, ook bij Renault nu. Doe Hulkenberg maar naar Red Bull, net zo snel als Ricciardo en zo te zien kunnen Max en Nico het wel met elkaar vinden.

      • + 1
      • 25 jun 2019 - 15:43
    • snailer

      Posts: 2.360

      Aangezien Ricciardo nu de nieuwe motor had, die net weer wat harder zou gaan kan je zelfs zeggen dat Hulkenberg het beter deed dan Ricciardo. Ricciardo heeft toch wel vaak de neiging de banden te slijten. Dat was ook al vaak bij Red Bull. Hulkenberg lijkt daar wat beter in.

      Maar buiten de openingsraces is Ricciardo echt wel beter vind ik.

      • + 1
      • 25 jun 2019 - 16:07
    • Milli

      Posts: 279

      Hij lag maar een second of zo achter Ricciardo en dat terwijl hij de hele race achter Kimi vast zat.
      In Canada mocht hij er niet voorbij van de team.
      Enorm veel motor pech in het begin van het jaar ... dus ik begrijp niet welke races jij gezien hebt.

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 23:57
  • Buurman

    Posts: 651

    Zonder de problemen van Norris had hij er gewoon achter gebleven. Tevens ben ik ervan overtuigd dat Sainz min of meer het tempo bepaalde en nog echt wel harder had gekund als het nodig was. In die zin had Renault in mijn optiek weinig kans gehad, ook als Hulkenberg niet achter Kimi had klem gezeten.

    • + 4
    • 25 jun 2019 - 14:44
  • z0mer

    Posts: 1.893

    Dat komt omdat McLaren het rustig aan deed om de banden te sparen. Ze wisten dat ze het Ferrari, Mercedes en Max niet moeilijk zouden maken en zoals Nico al zegt lagen ze seconden op Renault voor, waardoor er totaal geen noodzaak was om de snelheid op te schroeven. Dat gevecht met Norris was er alleen omdat hij problemen had, niet omdat Renault met McLaren aan het strijden was. Norris was met alle problemen zelfs geruime tijd net zo snel als de Renault van Ricciardo.

    • + 2
    • 25 jun 2019 - 15:03
    • Politik

      Posts: 4.757

      Precies @Zomer,

      Je doet je naam trouwens wel verrekte veel eer aan vandaag ;)

      • + 2
      • 25 jun 2019 - 16:03
    • Snork

      Posts: 4.550

      z0mer, zou je het buiten ietsie minder warm mogen zijn?? Dooit nu wel echt heel stevig.

      • + 2
      • 25 jun 2019 - 16:16
    • z0mer

      Posts: 1.893

      Sorry, het is mijn achternaam. Daar heb ik in mijn leven al heel veel slechte grapjes over gehoord.

      • + 1
      • 25 jun 2019 - 18:49
  • Haha kan Abiteboul in zijn zak steken. Als je eigen coureur het direct afgeleide team met een Renault motor, wat notabene zelfs nu al hoger staat in de ranglijst, nog tot meer dan dit in staat acht, wil wel zoveel zeggen als 'van mijn eigen team verwacht ik niet zoveel meer nu'.

    • + 0
    • 25 jun 2019 - 15:37
    • of hij weet al dat zijn contract niet verlengt gaat worden

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 16:14
    • hoorde dat Renault Ocon in het vizier heeft?

      goede keuze lijkt me, Fransman voor een Frans team, ook een leuke rijder die Ocon en zou benieuwd zijn naar duel met Ricciardo.
      Hulkenberg mag van mij exit, aardige correcte gast maar voegt weinig toe, heb hem zo onderhand wel gezien

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 16:30
    • Ocon langs Ric lijkt me idd leuk.

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 17:00
  • jd2000

    Posts: 2.607

    Hele sympathieke gast, maar als coureur heb ik hem niet zo hoog zitten. Coureur voor de middenmoot. Er zijn mensen die Hulkenberg graag naast Max zien, maar hij zal niet sneller dan Gasly zijn.

    • + 2
    • 25 jun 2019 - 17:13
    • Tis geen mega topper maar wel een solide puntenpakker als ik zo naar zijn wikipedia pagina kijk.

      • + 0
      • 25 jun 2019 - 18:22


HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar