user icon
user icon

Lewis Hamilton blij na knappe zege: "Hadden lastigere race verwacht"

  • Gepubliceerd op 27 okt 2019 21:57
  • comments 18
  • Door: Rutger Lauvenberg

Op zijn zesde wereldtitel moet hij nog minimaal een week wachten, maar Lewis Hamilton zal desalniettemin met veel plezier terugkijken op de zege die hij vandaag in Mexico pakte. De Brit haalde, nadat hij bij de start nog een akkefietje had met Max Verstappen, waar beide coureurs met minimale schade vanaf wisten te komen, vanaf P3 met een betere strategie de beide Ferrari’s in. Mede door uitstekend bandenmanagement wist hij op knappe wijze de 83ste zege uit zijn carrière binnen te slepen.

De Brit liet zich na de race over de boordradio al lovend uit over zijn team en droeg zijn zege op aan race-engineer Peter Bonnington die door een medische ingreep niet in Mexico aanwezig kon zijn. Nadat de Brit wat donuts had gemaakt voor het uitzinnige publiek in het Foro Sol stadion was Hamilton uitgelaten tijdens de podiuminterviews met Jenson Button: “We moeten eerst natuurlijk dit geweldige publiek bedanken. Daarnaast moet ik vooral ook Mercedes bedanken, want we hebben keihard gewerkt en zijn gefocust gebleven. We dachten dat het een hele lastige race ging worden voor ons. Toen bleek ook nog dat ik na de start redelijk wat schade aan mijn auto had, maar ik hield mijn hoofd naar beneden. Het leek echt een enorm lange tweede stint, maar ik ben echt dankbaar voor vandaag.”

Lewis was niet heel erg teleurgesteld dat hij nog een weekje moest wachten op het binnenhalen van zijn zesde wereldtitel: "Daar lig ik niet zo wakker van, ik houd van racen en bekijk het race voor race. Deze race wilde ik al lange tijd winnen en het is altijd erg lastig voor ons geweest, dus ik ben enorm dankbaar voor de kans en de auto die ik vandaag ter beschikking had."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • RBH2019

    Posts: 1.446

    En ik had een spannender race verwacht in plaats van een treintje. Helaas.

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:05
  • Hagueian

    Posts: 836

    Verschil medium en hard is weer een aanfluiting. Beetje jammer!

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:08
  • rafael

    Posts: 2.041

    Max dacht dat Hamilton een pannenkoek was!! 😂

    • + 3
    • 27 okt 2019 - 22:11
    • Ik weet wel zeker dat Max zoiets niet denkt, maar na het zien van de schade bij Ham was het duidelijk dat ze elkaar wel degelijk geraakt hadden, dacht eerst van niet.
      Maar dan nog, Max was voor Ham toen ze de bocht ingingen, een race incident met helaas Max weer als slachtoffer, daar had hij nooit iets aan kunnen veranderen, Bottas was weer een heel ander verhaal, dat leek me meer een aanslag, weer was Max er al voorbij.

      • + 2
      • 27 okt 2019 - 22:18
  • jd2000

    Posts: 2.982

    Nou ja, ieder geval Tiesto op het podium......

    • + 1
    • 27 okt 2019 - 22:13
    • Tiësto, 1999 Innercity, wat een f*cking vet debutfeessie was dat ;)

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 00:06
  • zorba

    Posts: 806

    Nederlander heeft weer een lesje geleerd als het erop aan komt gaat niemand meer uit de weg voor hem ,krediet is op .dus volgend jaar wordt het nog erger tussen de drie teams

    • + 3
    • 27 okt 2019 - 22:14
  • Ik gun het Lewis maar hij hoefde vandaag niet eens te vechten voor P1 (okay, bij de start met Max effe) Ferrari tactiek pakt weer eens negatief uit, Botas daar heb je weer eens geen kind aan en een Albon die voor spek en bonen mee doet.....

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:16
  • sailor

    Posts: 8.981

    Goede race van Hamilton , ik had echt gedacht dat Vettel Hamilton nog zou kunnen passeren met zijn versere banden

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:16
  • Op het moment dat Lewis begon te piepen omdat hij volgens ham te vroeg had gepit, wist je dat hij ging winnen ;)

    • + 4
    • 27 okt 2019 - 22:24
    • Kijk, jij bent een echte fan van Lewis.....jij ziet en hoort meteen wat er werkelijk aan de hand is bij Lewis 😂

      • + 4
      • 27 okt 2019 - 22:40
    • @schwantz34:

      Haha, ik stuurde idd iets soortgelijks naar een maat van me! Lewis zat te mopperen omdat hij zijn best moest gaan doen, maar dat is idd een indicatie dat hij een serieuze kans heeft op de overwinning!

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 22:53
    • Ik ken mijn pappenheimers Dutchie.

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 22:55
    • Kubica

      Posts: 3.360

      Precies, het wordt saai met die drama-queen

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 07:22
    • Gelukkig voor Lewis was er dit keer eindelijk wel eens een great crowd... best ever... Ze hadden beter Armin kunnen uitnodigen: m.youtube.com/watch?v=mfJhMfOPWdE

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 07:32
  • Mad Max, denk je dat lewis een pannenkoek is? Denk je dat Lewis opzij voor je gaat? Mad Max, kan je Horner vragen wie de beste coureur is van de grid?

    • + 0
    • 28 okt 2019 - 02:44
  • Hij doet ut niet? Checkdubbelcheck

    • + 0
    • 28 okt 2019 - 07:38

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar