user icon
user icon

Derde DRS-zone toegevoegd aan circuit in Mexico

  • Gepubliceerd op 24 okt 2019 14:41
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit

De Formule 1-coureurs krijgen dit weekend tijdens de Grand Prix van Mexico vaker de kans om hun DRS-systeem te openen. De Formule 1 heeft een derde zone toegevoegd aan het Autodromo Hermanos Rodriguez.

De Formule 1 keerde in 2015 terug in Mexico-Stad en op het Autodromo Hermanos Rodriguez, waar daarvoor in de vroege jaren '90 voor het laatst geracet werd door de sport. Sindsdien maakte de klasse gebruik van twee DRS-zones op het circuit: de eerste liep op het rechte stuk van start-finish, met een lange zone tussen de laatste en de eerste bocht. De tweede zone liep na de eerste bochtencombinatie tussen bochten 3 en 4.

Deze DRS-zones zijn voor 2019 behouden en ze behouden ook hetzelfde detectiepunt, namelijk het uitkomen van bocht 15. Daarnaast is er dus een derde DRS-zone toegevoegd voor de editie van 2019. Deze zone ligt tussen de bochten 11 en 12, waarbij het detectiepunt 70 meter na bocht 9 ligt.

Het doel van de extra DRS-zone is duidelijk: de Formule 1 hoopt op deze manier ervoor te zorgen dat coureurs makkelijker de aansluiting houden met de auto voor hen, zodat ze eventueel in een van de overige DRS-zones een inhaalpoging kunnen wagen op de concurrent.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Mooi foto boven deze kop...begin toch aardig te wennen aan die HALO ...nooit durven dromen dat ik dat ooit zou zeggen

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 14:54
    • een Ferrari voor een Mercedes, dat is altijd een mooi plaatje

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 15:45
    • Of bijna op 'n ronde gezet Clemenza, dat kan ook.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 16:02
    • Uiteindelijk wen je aan alles, maar ik blijf de Halo een onding vinden..

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 18:44
    • Wennen is iets dat vrijwel zeker was, het mooi gaan vinden voor een racewagen is gelukkig weer wat anders.

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 19:03
    • Mooi is het zeer zeker niet...blijf het een onding vinden...maar ben er wel aan gewend en het stoort me niet meer zo als in het begin

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 20:51
  • Klepje open, klepje dicht...

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 14:58
    • jd2000

      Posts: 4.050

      Hou je klep nou maar.... :)

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 15:19
    • Hoor ik daar de brievenbus?

      • + 1
      • 24 okt 2019 - 16:07
  • nou mooi hoor...

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 15:10
  • Over 2 jaar hebben we er geen last meer van. Oh wacht wanneer hoorde ik dit eerder? Oh ja dat was in 2016. De nieuwe regels zouden wel even gaan zorgen dat alles dichter bij elkaar zat. Het is alleen maar groter geworden en de drs zones lijken wel in de aanbieding dit jaar.

    Komt tie: Volgend jaar strijden Mercedes/Ferrari/RB en af en toe een verdwaalde Mclaren voor de podiums. het gaat heel spannend worden en het jaar erna zou obsoluut episch gaan worden. Maar weet je wat? we gaan gewoon in 2021 alle regels weer zitten veranderen. goed plan.........

    • + 1
    • 24 okt 2019 - 15:18
  • Er naar toe is 1,maar er voorbij is.......ach laat ook maar.

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 15:30
  • mediF1

    Posts: 2.718

    Welke wagen reed ook weer het hardst op het rechte stuk was dat niet 1 of zelfs 2 FIArari's . De FIA wil Ferrari gewoon een voordeel te geven om te zorgen dat het kampioenschap open blijft zolang als het kan .

    • + 1
    • 24 okt 2019 - 15:37
    • meister

      Posts: 2.464

      Volgend jaar bedoel je?

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 16:04
    • Om het kampioenschap nog enigszins spannend te maken moet de FIA Mercedes nog wel "ergens" op kunnen betrappen zoals ze bij Renault hebben gedaan. Maar ik denk eerder dat ze bij Ferrari "iets" vinden ;)

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 16:12
    • mediF1

      Posts: 2.718

      schwantz34 bij Ferrari loopt alles gesmeerd zullen we maar zeggen .

      • + 2
      • 24 okt 2019 - 17:22
  • Hopelijk zijn vanaf 2021 dit soort kunstmatige hulpmiddelen niet meer nodig om inhalen mogelijk te maken.. Ze moeten er voor zorgen dat de auto's niet meer zo gevoelig zijn voor 'vuile' lucht en dus weer gewoon dicht achter elkaar aan kunnen rijden.. Het moet ook om het talent van de rijders gaan, niet iemand relatief simpel voorbij rijden op een recht stuk met behulp van DRS..

    • + 0
    • 24 okt 2019 - 18:51
    • 2021 wordt het jaar dat Liberty zat wordt van F1 en ontdekt dat je een 3 koppige draak (Merc/Ferrari/RB) niet kan bestrijden met eigen eieren (STR/Racingpoint/Sauber/Haas/Williams) en twee afgehakte koppen (Renault/ McLaren). Als ik heel eerlijk ben vind ik t ook tijd voor een nieuwe FIA president. Todt heeft veel goede ideeen al in de weg gestaan

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 19:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar