user icon


Ricciardo krijgt nieuw chassis na ontdekking van scheur

  • Gepubliceerd op 13 jul 2019 12:04
  • comments 8
  • Door: Bjorn Smit

Daniel Ricciardo zal de zaterdag van de Britse Grand Prix aanvangen met een nieuw chassis. Renault ontdekte vrijdag na de vrije trainingen een scheurtje in het chassis van de Australiër en voorziet hem dus van een nieuw exemplaar.

De vrijdag van Ricciardo eindigde vroegtijdig, nadat zijn motor tijdens de tweede vrije training de geest gaf. De zevenvoudig Grand Prix-winnaar kon daardoor geen lange run rijden tijdens de tweede oefensessie. Na afloop van de sessie wilde het team de motor vervangen, maar er zijn dus meer nieuwe onderdelen nodig voor de bolide van Ricciardo.

Technisch directeur Alan Permane vertelde na afloop van de vrijdag dat het team bij wat controles een scheurtje in het chassis van Ricciardo gevonden heeft. De oorzaak daarvan is dat de coureur tijdens een training te hard over een kerbstone gereden is. Er is daarom besloten om het chassis te wisselen, wat afgelopen nacht gebeurd is.


Reacties (8)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 6.532

    Ik ben zelf Renaultmonteur en ik kan bevestigen dat bij Renault de chassis’ scheuren als gevolg van drempels, stoepranden, witte strepen op de weg en overreden katten.
    Meestal verhitten we het chassis dan met een föhn zodat het kunststof weer samen smelt. Daarna plakken we het af met echte ducttape zodat het geheel sterker is dan het origineel.
    Bij Renault is het dan ook zo dat hoe vaker wij scheuren in een chassis repareren hoe sterker het betreffende chassis wordt! Welk ander merk kan dat zeggen?
    C’est la vie!

    • + 3
    • 13 jul 2019 - 12:41
    • Arran

      Posts: 972

      Welnee, Ricci moet gewoon niet zo scheuren in die bak, die divebommetjes van hem, roadtrips door de weilanden... het is delicaat materiaal hoor...

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 12:42
    • 919

      Posts: 1.651

      "overreden katten."

      Crocs, wallabies en Cain Toads bedoel je toch zeker?

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 12:51
    • snailer

      Posts: 2.556

      Je zal het niet geloven, @Rimmer. Een paar weken geleden heeft iemand de bumper van mijn Renault er half afgereden. Maar probeer eens een afspraak te maken om dat te fixen in vakantietijd.
      Uiteraard ben ik op weg gegaan met de los hangende bumper. (half loshangend is overdreven. Alleen de beugel op het eind was weg. Maar dat flapperde verschrikkelijk boven de 100km/uur.
      Voor het eerst duct tape toe kunnen passen. Zo heb ik gewoon een tijdje rondgereden, verder vertrouwend op mijn trekhaak mocht er iemand opklappen. Ondertussen is alles gefixed.

      Duct tape rules!

      • + 0
      • 14 jul 2019 - 08:45
  • mario

    Posts: 4.912

    Dat wordt een tweede stille tocht en een wake...... ;)

    • + 1
    • 13 jul 2019 - 12:44
    • mario

      Posts: 4.912

      en weer een paar minuten stilte...

      • + 1
      • 13 jul 2019 - 12:44
  • sailor

    Posts: 8.816

    Wat een dommerik is die Ricciardo ook , het schijnt dat hij het ook heeft uitgemaakt met zijn vriendin na ontdekking scheur... nou Ricciardo , ik kan je vertellen , daar hebben meer vrouwen last van ;-)

    • + 1
    • 13 jul 2019 - 12:47
    • Die bovenste scheur moet vooral dichtblijven, die onderste daarentegen... ;)

      • + 2
      • 13 jul 2019 - 13:24



JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar