user icon

Lando Norris is De Vries te snel af op Paul Ricard

  • Gepubliceerd op 06 maa 2018 19:16
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Niet alleen de Formule 1 test deze week, ook de Formule 2 bereidt zich voor op het nieuwe seizoen. De opstapklasse is neergestreken op het circuit van Paul Ricard voor een driedaagse testsessie. En op de eerste dag had Lando Norris de teugels stevig in handen.

Het talent uit de McLaren-opleiding was in de ochtend al de snelste op een vochtige baan en toen de baan opdroogde deed hij het in de middag dunnetjes over. Norris zette uiteindelijk een 1:43.095 neer als beste tijd van de dag. Nyck de Vries eindigde keurig als tweede met een 1:43.282.

Sergio Sette Camara completeerde de top drie, waardoor Carlin met twee man bij de beste drie vertegenwoordigd was. MP Motorsport sloot de dag af met Ralph Boschung op de twaalfde plaats en Roberto Merhi op de zestiende positie.

Logisch, Chuck is zijn vader :-)

  • 3
  • 6 maa 2018 - 19:35

Reacties (9)

Login om te reageren
  • gabini

    Posts: 825

    Wat een baas, die Norris!

    • + 1
    • 6 maa 2018 - 19:23
  • DayCee

    Posts: 69

    ook in de F2 #TijdIsAlles

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 19:24
  • In de F2 telt een tijd toch meer dan bij F1. Betrouwbaarheid van de auto's kan namelijk geen issue. Zou wel heel vet zijn als Norris het flikt met Carlin. Ik blijf het gek vinden dat Roberto Mehri F2 mag rijden na het behalen van F1 en Gasly die zich er nog voor moest bewijzen kon vertrekken naar Superformula. Betekent dit dat Vettel ook naar de F2 zou mogen gaan omdat hij daar nooit een titel in heeft gepakt ?

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 19:42
    • NicoS

      Posts: 14.668

      Gasly was kampioen geworden in de F2 , dan mag je niet meer uitkomen in die klasse.

      • + 1
      • 6 maa 2018 - 20:08
    • Nicos, dat is mijn punt niet... Mijn punt is dat een ex formule 1 coureur die het hoogste al behaald heeft wel terug kan (zonder een F2 titel), maar een kampioen niet kan blijven wanneer hij geen zitje kan vinden...

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 00:53
  • Wat voor tijd maakt een F1 wagen op dat circuit? Ze gaan er rijden dit jaar.

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 19:59
    • Hangt af van de layout. Baan is nog 'groen'. Maar door de band genomen een seconde of 7 sneller? 95 seconden denk ik over een rondje met een f1?

      • + 0
      • 6 maa 2018 - 22:04
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Sneller dan 95 seconden, pole verwacht ik onder de 1:30. Qua lengte vergelijkbaar met Suzuka en het circuit heeft veel lange rechte stukken. Wel wat meer langzamere bochten dan Suzuka, dus verwacht dat ze er net ietsjes langer over doen dan op het Japanse circuit.

      • + 1
      • 7 maa 2018 - 00:22

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 382
  • Podiums 6
  • Grand Prix 73
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (22)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar