user icon

Helm-maker doet goede zaken: Verstappen en Perez onthullen nieuwe hoofddeksels

  • Gepubliceerd op 25 jun 2021 10:33
  • comments 14
  • Door: Arjan Hoefakker

Red Bull-rijders Max Verstappen en Sergio Perez hebben allebei een nieuwe helm waarmee zij komend weekend racen op de Red Bull Ring tijdens de thuisrace voor Red Bull Racing

De beide heren onthullen hun nieuwe helmdesign via twitter. 

 

 

 

Het zal de Red Bull wellicht niet sneller maken, maar toch: wat vinden jullie van de nieuwe helm-ontwerpen van Verstappen en Perez?

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Dit is om Lewis in de war te brengen wanneer Bono zegt: Verstappen in front?

    How is that posible... the white red helmet was behind Bottas?

    Bono: that is Perez this weekend... Verstappen is leading 12 seconds now

    • + 3
    • 25 jun 2021 - 10:46
    • ook het eerste wat ik dacht, qua kleuren geswitcht. Slim, alles om de MB boys uit balans te krijgen ;)

      • + 1
      • 25 jun 2021 - 10:50
    • Golf-GTI

      Posts: 440

      Straks komt de FIA weer met een nieuwe richtlijn: vanwege de veiligeheid moet het ontwerp van een helm dezelfde kleuren behouden....

      • + 1
      • 25 jun 2021 - 13:14
  • Doe mij maar de helmen van vroeger, één ontwerp voor je hele F1-carrière. Een coureur was meteen herkenbaar.
    En dat zou nu met de hogere cockpitranden en ook nog die halo voor hun bakkes nog meer welkom zijn.

    Bovendien is het tegenwoordig zo’n ratjetoe aan kleurgebruik en vormgeving dat je er zonder uitgebreide toelichting geen chocola van kunt maken.

    • + 2
    • 25 jun 2021 - 11:32
    • Eens. Maar de meerwaarde van simpele opvallende helm is er nu toch wel wat van af door de Halo. Ik ben blij dat Indycar met verschillende liverys rijdt want door zo'n aeroscreen zie je de helm helemaal niet meer vanaf buitenboord.

      • + 1
      • 25 jun 2021 - 11:38
    • Helemaal mee eens. Een helm maakt niet meer uit lijkt het wel. Ik kan me de helmen van Verstappen Sr., Senna, Villeneuve, Schumacher, Hakkinen, Hill allemaal voor me halen. Maar die van Norris, Verstappen Jr., Ricciardo niet. Zonde.

      • + 0
      • 25 jun 2021 - 11:47
  • Patrace

    Posts: 2.673

    Een helm een hoofddeksel noemen....
    Tja, wat zal ik er verder over zeggen?

    • + 0
    • 25 jun 2021 - 12:25
    • Golf-GTI

      Posts: 440

      Hoofddeksel - op het hoofd gedragen kledingstuk. Een muts (zie aldaar) heeft geen vaste vorm en harde rand. Hoogleraren, rechters, advocaten, predikanten en vrouwen dragen een baret, een zacht, vlak of licht bollend hoofddeksel zonder klep. Petten zijn van textiel gemaakt en hebben een vaste vorm, een harde rand en al of niet een klep. De pet zonder klep die militairen dragen heet baret; burgers hebben een alpinopet, alpino, alpinomuts of alpientje op het hoofd. Bij Franse uniformen hoort een kepi of kepie, maar ook Nederlandse militairen droegen in de Tweede Wereldoorlog zo'n pet, die toen brandemmertje werd genoemd. Een hoed (zie aldaar) heeft wel een vaste vorm, en heeft een rondom het hoofd lopende afstaande rand. Metaal is het materiaal van de bolvormige helm. Een tropenhelm of zonnehelm is daarentegen van kurk; deze beschermt tegen de zon. Militairen dragen een sjako, een hoofddeksel in de vorm van een afgeknotte kegel of cilinder. De rand van een steek is aan weerskanten of op drie plaatsen opgeslagen. Slechts de kruin wordt bedekt door een kapje of kalot; orthodoxe joden dragen een keppel. Hoofd en hals worden min of meer nauw omsloten door een kap (zie aldaar). Een liturgisch hoofddeksel is de mijter, gedragen door een prelaat; een bisschopsmijter is voor bisschoppen gebruikelijk. De paus en vorsten krijgen de ceremoniële kroon op het hoofd; die van de paus heet tiara of driekroon. Rood is de kleur van een fez, een hoofddeksel in de vorm van een afgeknotte kegel. Een tulband of wrong is een om het hoofd gewonden doek, gedragen door islamitische oosterse volken.

      • + 0
      • 25 jun 2021 - 13:16
    • Golf-GTI

      Posts: 440

      Zo genoeg gezegd....

      • + 0
      • 25 jun 2021 - 13:17
    • Ik vind dat je een mooie vleespet hebt Patrace.

      • + 2
      • 25 jun 2021 - 13:20
    • Golf-GTI

      Posts: 440

      Pat heeft een huid-kleurige helm op....

      • + 0
      • 25 jun 2021 - 13:21
    • Patrace

      Posts: 2.673

      Inderdaad, dit is pas een integraalhelm jongens, immers volledig geïntegreerd.

      Wel iets minder bestand tegen harde impact, weet ik uit ervaring.

      • + 0
      • 25 jun 2021 - 14:39
  • Is die vleugel niet een bewegend aerodynamisch onderdeel?
    *belt toto*

    • + 1
    • 25 jun 2021 - 13:49
  • Leuke business ook, lees dat het nieuwe design (replica) in zijn eigen Verstappen toko gelijk uitverkocht is , nieuwe lading komt in oktober..

    • + 0
    • 26 jun 2021 - 13:34

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar