user icon

Nick Heidfeld ergert zich aan "puppybescherming" voor Mick Schumacher

  • Gepubliceerd op 21 jun 2021 11:34
  • comments 22
  • Door: Arjan Hoefakker

Mick Schumacher geniet volgens de voormalige F1-coureur Nick Heidfeld een speciale, zoals hij het noemt "puppybescherming" Heidfeld constateert dat de zoon van de grote Michael Schumacher met fluwelen handschoentjes aan wordt behandeld door de Formule 1-media, al ware hij breekbaar porselein.

Nick Heidfeld, zelf een degelijke subtopper die tijdens zijn F1-loopbaan vaak minder zichtbaar en uitgesproken in de media was, vindt nu dat de zoon van zijn voormalige tijdgenoot Michael Schumacher "zijn werk tot nu toe goed doet". Schumacher maakt dit seizoen zijn F1-debuut naarst Nikita Mazepin bij Haas F1.

"We mogen niet vergeten onder welke soort controle hij staat", vertelde hij aan Sport1 over dat enorme vergrootglas waaronder alle uitlatingen en prestaties van Schumacher 'junior' zullen worden gelegd. 

Heidfeld gaat verder: "Wat ik niet leuk vind, is deze geweldige puppybescherming die hij in de media geniet. Het is duidelijk dat iedereen hoopt dat de volgende Schumacher komt en dat hij ook succesvol zal zijn."

"Toen hij zijn eerste inhaalmanoeuvre in de Formule 1 maakte werd hij bejubeld en toegejuicht alsof het het beste is dat de wereld ooit zag, vertelde Heidfeld, die nu 44 jaar oud is. 

QuickNick vervolgt: "Van de buitenkant vind ik het een beetje overdreven, maar daar kan Mick niets aan doen.Ik denk wel dat het beter is om positief verslag over hem te doen, dan dat we hem gaan pesten. Maar het risico bestaat natuurlijk dat dit op een gegeven moment verandert."

Foto's Frankrijk 2021

Reacties (22)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.360

    hij heeft gelijk zo denk ik er ook over al kan Mick er weinig aan doen

    • + 7
    • 21 jun 2021 - 11:36
  • jd2000

    Posts: 4.944

    Kan me helemaal vinden in de woorden van Heidfeld. Klaarblijkelijk zal en moet die jongen slagen in de F1 omdat hij Schumacher heet. Gewoon misplaatst vals sentiment. Zonder die achternaam had hij de F1 geeneens gehaald. De enige reden waarom Steiner hem heeft aangetrokken is omdat hij verwachtte dat er in het kielzog van Mick er vele sponsors zouden komen.

    • + 7
    • 21 jun 2021 - 12:06
    • Beri

      Posts: 3.482

      "De enige reden waarom Steiner hem heeft aangetrokken is omdat hij verwachtte dat er in het kielzog van Mick er vele sponsors zouden komen."

      Die er vervolgens ook gekomen zijn.

      • + 2
      • 21 jun 2021 - 12:13
    • Ook omdat het moest van Ferrari natuurlijk.

      • + 3
      • 21 jun 2021 - 12:15
    • "Zonen van" vallen door de mand of slagen juist erg goed, Sainz Verstappen Rosberg Hill etc.

      Ik ben nog niet overtuigd van Mick. En ik geloof ook dat iemand/organisatie Schumacher koste wat koste moet laten slagen en aan he uschen is. Ik zie hem op dit moment nog niet Sainz of Leclerc vervangen om eerlijk te zijn.

      • + 2
      • 21 jun 2021 - 13:21
    • @Comando, vermoed dat het wel eens een probleem voor Ferrari kan worden.
      Straks wordt het misschien wel eens tijd om hem in een Ferrari te zetten terwijl ze wellicht (veel) betere opties hebben.

      • + 1
      • 21 jun 2021 - 13:36
  • Mick "Mijn Haas rijdt als een hondenhok".

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 12:51
  • Sympathieke gast die Mick, geef hem een beetje de tijd.

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 13:20
  • Natuurlijk......F1 is niet voor kleuters en watjes......als je in die auto gaat zitten moet je er staan.....ongeacht.

    • + 1
    • 21 jun 2021 - 15:50
  • Wel matig om reacties te deleten...

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 20:36
  • Beamer

    Posts: 1.117

    Het ligt ook wel een beetje aan de persoon. Bij Mick heb ik de indruk dat het gewoon een aardige gast is, dus benader je hem zo. Bij Nikita heb ik de indruk dat het gewoon een kwal is en daar ga je met gestrekt been in.....

    • + 1
    • 22 jun 2021 - 09:06
  • Soms heb je het idee dat mensen denken dat F1 ,,of topsport uberhaupt ,,een soort liefdadigheid is.. ik wil dat pietje of marietje wint want die is zo aardig.. Zat me vorigjaar al zo te ergeren aan de mensen die de ontzettend aardige Hulkenberg naast Verstappen wilde zien.. Wat zijn in topsport dat soort sentimenten nou waard? Schumacher zit nu alleen maar in de F1 vanwege zn naam ,zo simpel is het.. En ook hij zal tzt wel in de middenmoot kunnen meedoen , maar zit hij er vanwege dezelfde talenten en gedrevenheid als pa? Nee dus…

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 12:07

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar