user icon

Grosjean krabbelt terug en gaat toch ovalrace rijden

  • Gepubliceerd op 12 jun 2021 19:41
  • comments 11
  • Door: Martijn Arnoldus

Grosjean gaat toch racen op een oval in de IndyCar. De Fransman had in eerste instantie gezworen om geen ovalraces te rijden tijdens het seizoen. De Dale Coyne Racing-coureur vond 350 kilometer per uur scheuren vlak langs de betonnen muren te gevaarlijk. 

Grosjean reed tot nu toe alleen op straten en permanente circuits, maar wil toch ervaren hoe het racen is op een kombaan. "Na St. Petersburg heb ik besloten om op Gateway te racen. Ik heb met Dale Coyne gesproken en gezegd dat ik dat graag zou doen”, zei de voormalig F1-coureur tegen RACER

De keuze voor Gateway is puur om vertrouwen te kweken en de discipline eigen te maken. “Het is voor mij een goede oval om mee te beginnen. Het is een kort baantje, is iets minder snel en heeft meer rem- en acceleratiepunten."

Het raceweekend op Gateway begint op zaterdag 21 augustus. De race is op zondag 22 augustus.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Volgende vreselijke klappers zijn hierbij opnieuw geboren! Grosjean kennende!

    • + 0
    • 12 jun 2021 - 20:32
    • Bartje.k

      Posts: 41

      Wat een kansloze reactie. Super heldhaftig dat hij zijn grenzen blijft opzoeken.

      • + 9
      • 12 jun 2021 - 20:42
    • Rimmer

      Posts: 8.541

      Je kan Tonrossi interpreteren zoals je wil.

      Mijn gedachte was direct:
      “Hij reed geen ovals omdat
      hij diep van binnen wist dat hij met zijn eeuwige klappers niet op ovals moet spelen. Dat hij nu toch zwicht is tegennatuurlijk.”

      En na even nadenken denk ik dat nog steeds.
      Hij moet dit niet doen en ik denk oprecht dat hij een zeer zwaar en mogelijk zelfs dodelijk ongeluk zal gaan krijgen.

      • + 0
      • 12 jun 2021 - 22:21
  • Mooi om te horen dat Grosjean dikke brandvrije ovalballekes heeft.

    • + 0
    • 12 jun 2021 - 20:46
  • Ik vind het wel leuk voor hem. Ik weet niet of hij ooit een soort van ovals heeft gereden, maar een prima baantje om ervan te leren. Het zou wat zijn dat hij in de top 3 terecht gaat komen of zelfs de Pole gaat pakken. Dat laatste zou ik niet van opkijken, want hij voelt daar welkom in de INDY én ook nog een goede team. Laat zijn baas maar een mooie setup geven en kijken wat hij aan feedback kan geven.

    Overigens, vanaf het begin heeft hij aangegeven dit 'Gateway' te doen. Het was meer dat hij niet vooruit wilde kijken qua toekomst, maar dat baantje stond zeker op zijn wenslijst. Ook word er een derde wagen ingezet, 'Dale Coyne heeft bevestigd dat zijn team op de korte oval van Gateway een extra auto kan inzetten.' Nou... dat word wel erg druk op dat baantje daar :)

    Met het toevoegen van ovalraces aan zijn schema kan Grosjean ook in beeld komen bij de topteams. “We komen in de buurt van het silly season”, weet de Fransman, die het goed naar zijn zin heeft in de Verenigde Staten en de IndyCar. “Het is een klasse waar ik van hou en waarin ik mij goed voel. Ik zie mezelf hier nog wel een tijdje blijven, maar daar moet alles natuurlijk voor samenkomen. Er zijn geweldige kansen, dus laten we kijken hoe dat gaat.”

    • + 0
    • 12 jun 2021 - 20:49
  • Donderju! Komt zijn zevende kookboek nog later uit.

    • + 1
    • 12 jun 2021 - 20:50
    • Je raakt toch niet aan de kook hé?

      • + 1
      • 12 jun 2021 - 20:51
    • Als je beveel kookt kun je daarna veel opeten @Schwantz.

      • + 0
      • 12 jun 2021 - 23:14
    • bonensoep

      Posts: 340

      Ik ken zijn kookboeken niet zo. Had zijn 6e boek zo'n spannende cliffhanger aan het eind?

      • + 0
      • 12 jun 2021 - 23:18
    • Arran

      Posts: 1.120

      @Bonensoep, Zeker heeft zijn laatste koekboek een clifhanger, ik zit nog steeds op deel 7 te wachten, aangezien nu aan het laatste recept ben begonnen, Stap voor Stap gerookte zalm met de franse slag maken, en het hield op bij "Zet de zalm in de saus in de oven bij 180 graden"

      Ik neem aan ondertussen de Zalm goed is gerookt, heeft een diep zwarte korst, de brandweer is nog langs geweest om de saus te verdunnen, denkelijk had ik die iets te dik gemaakt, maar zit nog steeds op Deel 7 te wachten om nu verder met dat recept te gaan

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 12:51
  • Gateway is meer een gewoon circuit met 2 linkerbochten met relatief lage snelheden dan echt een oval dus dit viel te verwachten. De echte Ovals zal Grosjean nooit gaan doen denk ik.
    Leuk baantje overigens.

    • + 0
    • 12 jun 2021 - 21:03
  • nr 76

    Posts: 1.894

    Alleen maar linksaf. Snap wel dat ze liever Grosjean hebben dan Hamilton.

    • + 2
    • 12 jun 2021 - 21:18

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar