user icon

Daniel Ricciardo toont zijn nieuwe helmdesign voor 2021

  • Gepubliceerd op 15 feb 2021 09:30
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Daniel Ricciardo rijdt komend seizoen weer met een nieuw helmdesign. De Australiër heeft het ontwerp via zijn social media-kanalen met zijn volgers gedeeld: een helm die in de basis een blauwgroene kleur heeft en bovenop - in het oranje - de tekst 'All good, all ways'.

Met de kleuren haakt Ricciardo aardig aan bij zijn nieuwe werkgever McLaren. De Britse renstal presenteert vanavond om 20.00 uur Nederlandse tijd de MCL35M en de verwachte kleurstelling van die bolide bestaat in de basis uit papaya (oranje) en een lichtere kleur blauw vanwege de komst van sponsor Gulf.

Zo ziet de helm van Ricciardo voor het seizoen 2021 eruit:

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Staat er nou een soort cartoon versie van een swastika bovenop z'n helm?

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 09:33
    • klopt, persoonlijk zou ik een volledig rode helm met bovenop een grote witte ronde met daarin de zwarte strakke versie van de swastika mooier vinden, ook zijn je bedoelingen dan net ff wat duidelijker..
      Maar hé, over smaak valt niet te twisten

      • + 3
      • 15 feb 2021 - 09:47
    • Ik zie er 'n nestje pielemannen in, maar hé, ik ben daar geen liefhebber van, ik zie liever het vrouwelijk equivalent daarvan.

      • + 0
      • 15 feb 2021 - 10:33
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.745

      @Mag Verslappen, dat zou wel passen bij de tekst. Een symbool van voorspoed en geluk bij alles is ten alle tijden goed. En dat past weer goed bij de vrolijke noot die Ricciardo is.

      • + 1
      • 15 feb 2021 - 11:36
  • Allways Good was meer van toepassing op hem geweest, vind ik

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 09:59
  • Ben ik de enig die het onzinnig vind hoe coureurs de afgelopen jaren met steeds wisselende heldesigns op de proppen komen?
    Vroegerrrrr hadden coureurs jarenlang een vast design. Fans konden dan hun favoriete coureurs echt herkennen. Veel iconische helmen zijn ook nog altijd zeer herkenbaar gebleven zoals die van stewart, senna, prost, mansell, hill, schumacher etc etc.

    Ik zou willen dat coureurs dit wat meer beseffen, het is juist goed voor hun marketing om langere tijd 1 design te hebben.
    Je moet er toch niet aan denken dat Senna elke race met een nieuw vaag design op de proppen kwam? Boeh bah!

    • + 2
    • 15 feb 2021 - 09:59
    • Eens.
      Hoewel o.a. Vettel vaak met hele gave designs aan de start kwam, heb ik ook de voorkeur voor een vast (herkembaar) helmdesign.

      Een helmdesign is toch een beetje de signature van de coureur zelf. Designs zoals die van schumacher (de oorspronkelijke), Senna, Hill, Coulthard, Frentzen. Stuk voor stuk uniek en iconisch in mijn ogen

      • + 1
      • 15 feb 2021 - 10:12
  • mario

    Posts: 7.605

    Gesponsord door "Allways"??? ;)

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 10:36
    • Ben je weer ongesteld?

      • + 1
      • 15 feb 2021 - 12:34
    • mario

      Posts: 7.605

      Dat wil je niet weten joh...... Rode Zee is er niets bij ;-)

      • + 0
      • 16 feb 2021 - 10:03
  • Ik vind het oranje wat matjes afsteken tegen het wit. Ik had wat spannenders verwacht.

    En ook ik zag er pielemannen in; hele puntige.

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 10:59
    • gevalletje van 'de degens kruisen'

      • + 0
      • 15 feb 2021 - 11:03
  • AtteH

    Posts: 1.560

    Hmmm...
    nl.wikipedia.org/wiki/Pijlkruisers

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 11:04
    • Elk symbool heeft een slechte bladzijde. De meeste symbolen zijn ouder dan sommige huidige talen. Het symbool waar de duitsers ooit mee aankwamen was min of meer gelijk aan swastika, wat staat voor heiligheid en geluk, maar ook stond het al eeuwen op graftombes van de egyptenaren. De insteek was dus eerst even gissen.

      • + 2
      • 15 feb 2021 - 11:54
    • Als je iets over de swastika wil vertellen, doe het dan goed: nl.wikipedia.org/wiki/Swastika_(symbool)

      • + 0
      • 15 feb 2021 - 12:40
    • gaspadaal

      Posts: 62

      ik ken iemand die het behoorlijk op een haken kruis vond lijken

      • + 0
      • 15 feb 2021 - 13:58
    • @tylahunter Indusbeschavingen gebruikten een swastika, Nijlbeschavingen zeker niet.

      • + 0
      • 15 feb 2021 - 17:10
    • @stingray 68 & @Redcarsmatter oeps foutje... maar jullie begrijpen vast mijn punt ;) Hetzelfde symbool/ gelijk ogend symbool draagt vaak meerdere betekenissen in deze wereld

      • + 0
      • 15 feb 2021 - 19:40
  • Eigenlijk was dit de helm van de pizzakoerier uit Oeteldonk,maar die had 'm afgelopen weekend toch niet nodig....

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 11:16
  • ook dit jaar weer op pole position voor de lelijkste helm van het jaar

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 12:51
  • Weer lelijk.

    • + 0
    • 15 feb 2021 - 17:05
  • hoe langer ik er na kijk ,zie ik steeds meer een haken kruis ,hmmmm ricardo , eine duitse motor und noe das ?

    • + 0
    • 16 feb 2021 - 08:25

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar