user icon
user icon

Melbourne bevestigt coronaproof F1-race voor 2021

  • Gepubliceerd op 30 okt 2020 14:30
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De organisatoren van de GP van Australië hebben bevestigd dat het F1-seizoen van 2021 in Melbourne van start gaat. Het nieuws volgt op geruchten dat Bahrein, nu de Victoriaanse hoofdstad nog steeds op scherp staat nu een stadsbrede covid lockdown begint af te nemen, de leiding zou kunnen nemen als de eerste Formule 1-race van volgend jaar.

"We zijn verheugd u te kunnen meedelen dat het evenement zal worden gehouden in zijn traditionele tijdslot in maart in Melbourne en zal worden aangekondigd als de seizoensopeningsrace wanneer de voorlopige kalender in de komende weken wordt vrijgegeven", zei de Australian Grand Prix Corporation in een uitspraak.

"De exacte datum moet nog worden vastgesteld, maar je kunt met vertrouwen plannen dat het evenement half tot eind maart zal plaatsvinden."

De AGPC voegde eraan toe dat de terugkeer van de Formule 1 naar Melbourne, nadat de race op het laatste moment aan het begin van de pandemie dit jaar moest worden geannuleerd, significant is voor 'het herstel van de grote sport- en evenementenindustrie in Victoria'.

"Het landschap voor het organiseren van grote evenementen is veranderd en we werken nauw samen met gezondheidsautoriteiten en de Victoriaanse regering aan verstandige, flexibele, aanpasbare, modulaire en vooral covid-veilige plannen om fans te verwelkomen in Albert Park."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 9.533

    Half tot eind maart pas?? Kan dat niet eerder? Nu vindt mijn vrouw dat ik elke zondagmiddag van de komende winter iets met haar kan doen. En dan heb ik daar wel een invulling bij, maar daar is zij dan weer niet akkoord mee.
    Ik voorzie een lange saaie winter....

    • + 1
    • 30 okt 2020 - 14:39
    • Ben altijd ook blij als het seizoen eindelijk weer begint, maar vind Melbourne geen ene snork an.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 14:51
    • f(1)orum

      Posts: 769

      Misschien kun je iedere keer een andere invulling aan de invulling geven? :-)

      • + 1
      • 30 okt 2020 - 14:52
  • John6

    Posts: 4.918

    Als iedereen er weer is, cancelen ze weer, foutje bedankt.

    • + 0
    • 30 okt 2020 - 14:53
    • Ron Kanon

      Posts: 271

      Dat is mij afgelopen maart helaas overkomen. Hopelijk gaan de grenzen van Australië gauw weer open.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 15:18
    • John6

      Posts: 4.918

      Oh dat is lekker, ik ga er wel van uit dat ze het dit jaar beter onder controle hebben in de wereld, half maart moet mogelijk zijn.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 15:24
  • Heel eerlijk,, misschien niet zo netjes van mij,, maar ik vind deze racebaan niet zo leuk om naar te kijken. Vaak rondjes rijden zonder spanning danwel echte inhaalacties.
    Zie dan liever Mugello of Portimão opnieuw terug. Maarja, aan de andere kant moet ik niet zeuren en blij zijn dat er überhaupt racebanen zijn waarop geracet kan worden. Zeker met deze SARS-CoV-2 toestand.

    • + 0
    • 30 okt 2020 - 15:33
    • Dat is wel degelijk heel netjes van je hoor, want als je het mij vraagt is het een ontzettende klotebaan waarop we zelden een uitzondering hebben gehad op de verschrikkelijke zaadraces die we daar te zien hebben gekregen. Zeker eens wat betreft Mugello en Patatmayo.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 16:16
    • De eerste race van Zuid-Korea was echt een klassiekertje. het beloofde wat voor de jaren erna. Helaas was dat eenmalig.

      Wat ik hiermee wil zeggen, het feit dat Mugello/Portimao nu een mooie race hebben opgeleverd wil dat niet zeggen dat dat automatisch het volgende jaar ook zo is.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 16:52
    • @Hagueian Dank voor uw reactie.

      @red slow Een leuke racebaan is zeker niet hetzelfde als een leuke race. Maar wat ik hiermee bedoel is dat de genoemde racebaan an sich al leuker zijn om naar te kijken, mogelijkheden tot inhalen, lang genoeg recht stuk, interessante bochtencombinaties, hoogteverschillen, etc. Een echte racebaan dus. Iets dat Melbourne wat mij betreft allemaal net niet heeft. De race is het daardoor ook vaak net niet (misschien wel heel vaak niet). Waar de andere racebanen juist potentie hebben om er wel iets mee te kunnen doen. Want ben eerlijk puur naar de race kijkend in Portimão, heeft dat geen enorme verrassingen gebracht en reden de gebruikelijke coureurs in principe op hun 'gebruikelijke plekken'. Toch bracht de racebaan iets extra's waardoor er spanning in de race zat en er leuke momenten gebeurden. Hetzelfde geldt voor Mugello, ook al staan de start- en eindplekken vast, de racebaan heeft eigenschappen waardoor het toch een leuke race kan worden.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 20:30

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar