user icon
user icon

Porsche Supercup opent seizoen 2020 tijdens Grand Prix van Nederland

  • Gepubliceerd op 03 dec 2019 16:25
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Het ondersteunende programma van de Grand Prix van Nederland krijgt steeds meer vorm. Niet alleen de Formule 2 en Formule 3 komen naar Circuit Zandvoort, ook de Porsche Supercup is present.

De Porsche Supercup rijdt al jarenlang bij een select aantal Formule 1-races in het voorprogramma en de klasse kent ook regelmatig Nederlands succes. In het verleden werden onder andere Patrick Huisman en Jeroen Bleekemolen al eens kampioen in de klasse, terwijl ook Jaap van lagen en tegenwoordig ook Larry ten Voorde met succes in de Porsche Supercup racen.

Afgelopen seizoen werden er tien races verreden en werd Michael Ammermüller kampioen door de twee races in Mexico te winnen. Komend seizoen staat het Autodromo Hermanos Rodriguez echter niet op het programma. Ook de race op Hockenheim, die dit jaar vanwege hevige regen afgebroken werd, is van de kalender verdwenen. Daar staat één nieuwe race tegenover en dat is de seizoensopening in Zandvoort.

Kalender Porsche Supercup 2020

Datum Locatie
1 - 3 mei 2020 Zandvoort (Nederland)
8 - 10 mei 2020 Barcelona (Spanje)
21 - 24 mei 2020 Monte Carlo (Monaco)
3 - 7 juli 2020 Spielberg (Oostenrijk)
17 - 19 juli 2020 Silverstone (Groot-Brittannië)
31 juli - 2 augustus 2020 Boedapest (Hongarije)
28 - 30 augustus 2020 Spa-Francorchamps (België)
4 - 9 september 2020 Monza (Italië)

 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Het wordt mij verdacht stiller en stiller rond de anti zandvoort fanclub en de ´in Assen is alles al klaar´ mannen hoor je ook steeds minder.

    Ik heb dit alleen gevolgd en dat valt me wel op de laatste tijd.

    • + 0
    • 3 dec 2019 - 17:30
    • Ik ben ook van 'het Assen kamp' en had er een hard hoofd in, maar moet toegeven dat ze in Zandvoort zo te zien (nu) goed bezig zijn! Wordt hard aan de weg getimmerd, indrukwekkende werkzaamheden die momenteel bezig zijn daar. Hoop oprecht dat alles tijdig gereed is.

      • + 4
      • 3 dec 2019 - 17:38
    • Netjes. Ik ben van geen kamp en heb zelden gereageerd op Zandvoort artikelen. Maar 3 maanden geleden hadden hier nu al 25 reacties gestaan...

      ´het gaat toch niet door´ en al die andere dingen.

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 17:40
    • Komt omdat de anti Zandvoort club en Assen club misschien net als velen niet verwacht hadden dat het circuit zo drastisch op de schop ging;)

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 18:40
    • Joeppp

      Posts: 2.986

      Nu ben ik altijd voor Zandvoort geweest maar als ik de foto's van de verbouwing zie gaat dat ook boven mijn verwachting. Ze pakken het niet bepaald half aan met een likje verf hier en daar...

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 18:45
    • Beri

      Posts: 2.749

      @Wouter: ik weet nog dat we een paar goede discussies hadden. Fijn om te zien dat je eerlijk en oprecht kan zijn en deze reactie geeft. Kudos voor jou!

      • + 1
      • 3 dec 2019 - 19:07
    • mordor

      Posts: 1.032

      Ben wel van kamp Zandvoort, maar niet Anti Assen. Hier is goed over nagedacht, en de zullen best nog wel obstakels tegenkomen, maar de trein is niet meer te stoppen. (hulde daarvoor). Een lekkere boost voor de regio. Als ondernemer zou ik mijzelf goed voorbereiden op deze buitenkans

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 19:52
    • meister

      Posts: 2.430

      Wil je actie en spektakel zien volg dan deze klasses.
      De F1 zullen bloed saai worden.

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 20:02
    • Ben niet echt van een bepaald kamp, hoewel ik me wel vaak in de discussies meng puur om te trollen (ik moet immers ook aan m'n ontspanning denken),
      moet wel toegeven dat het boven verwachting gaat, problemen met vergunningen tackelen ze, qua planning heerst er ogenschijnlijk ook geen paniek, de lay-out inclusief de kombocht ziet er veelbelovend uit, ze zijn goed bezig daar in Zandvoort..

      • + 0
      • 4 dec 2019 - 09:01
  • RBH2019

    Posts: 2.148

    Leuke serie met mooie auto's. Wel behoorlijk treintje rijden vond ik laatste keer dat ik ze live zag, maar dat zal op Zandvoort sowieso wel zo zijn.

    • + 0
    • 3 dec 2019 - 17:34
    • Ik weet niet wanneer jij ze live zag, maar over het algemeen is het een spectaculaire klasse met veel wheel2wheel akties waar menig spiegel verloren raakt.
      Ik dacht eerlijk gezegd dat ze áltijd in het voorprogramma van de F1 zaten maar kennelijk is dat niet (meer)?
      Mooie toevoeging aan het weekend iig

      • + 2
      • 4 dec 2019 - 08:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar