user icon
user icon

De weersverwachting voor de Grand Prix van Abu Dhabi 2019

  • Gepubliceerd op 28 nov 2019 08:00
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

Het Formule 1-seizoen 2019 wordt onder zeer goede weersomstandigheden afgesloten in Abu Dhabi. Niet geheel onverwacht zal het hele weekend naar verwachting droog en onbewolkt zijn.

De laatste race van 2019 wordt net als de afgelopen jaren verreden op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi, dat onderdeel is van de Verenigde Arabische Emiraten. Het weer is vaak goed in de oliestaat en dat zal komend weekend niet anders zijn als de Formule 1 te gast is. Zowel op vrijdag, zaterdag als zondag zal de temperatuur tussen de 25 en 28 graden Celsius liggen, waarbij het tijdens VT2, de kwalificatie en race eerder richting de 25 graden gaat.

De race op het Yas Marina Circuit wordt namelijk in de schemering gereden. Dit houdt in dat het gedurende de race wat minder warm zal worden, wat vooral invloed heeft op de baantemperatuur. Die zal tijdens de eerste en derde vrije training naar verwachting rond de 35 graden liggen volgens MyWeather2.com, maar tijdens VT2, de kwalificatie en de race dalen richting de 20 tot 25 graden Celsius.

Over de overige weerelementen hoeven de coureurs en teams zich niet bijzonder veel zorgen te maken. Er staat het hele weekend redelijk weinig wind en de kans op neerslag is vrijwel nul. 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • StevenQ

    Posts: 6.659

    De aankondiging die iedereen van ver zag aankomen: Nicholas Latifi rijd in 2020 voor Williams

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 08:16
    • De aankondiging die niemand zag aankomen:

      Vettel is vandaag afwezig, want hij is voor de 3e keer vader geworden!
      Proficiat!!

      • + 2
      • 28 nov 2019 - 09:12
  • Snork

    Posts: 8.790

    Ik ben geen fan van de Abu Dhabi race. Rijden in kunstlicht vind ik sowieso al minder. Maar goed, laatste race van het jaar, dus ik ga er toch echt wel naar kijken.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 08:58
    • nee deze baan hoort ook niet bij mijn favorieten. beetje te wijds en karakterloos.
      1 gp in kunstlicht vind ik voldoende..

      maar ja, ik zal ook wel weer kijken, zo zal het wel weer gaan :'-)

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 09:26
    • Snork

      Posts: 8.790

      Biertje erbij en gewoon bij de start op puntje van de bank. 😊

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 10:10
  • Er wordt een beetje lacherig gedaan over het weer in Abu Dhabi, maar ik had er eens een tussenstop in december en toen hoosde het de hele nacht, bij 18 graden.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 09:15
    • Tijdens of vlak voor een sessie was er ook al eens regen.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 09:48
    • Snork

      Posts: 8.790

      Ja, lachen hé?

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 10:11
    • Tja, ...Ook palmbomen hebben water nodig.

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 11:35
    • flyineddy

      Posts: 298

      Volgens mij vielen er vorig jaar tijdens de race ook een paar druppeltjes.
      Niet noemenswaardig, maar regen is regen.

      Eddy.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 14:36

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar