user icon
user icon

Max Verstappen: "Zo terugkomen tijdens het weekend is fantastisch"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2019 21:03
  • comments 15
  • Door: Rutger Lauvenberg

Een jaar na zijn misschien wel meest frustrerende kwalificatie uit zijn carrière, nam Max Verstappen op de enige juiste wijze wraak en pakte de Nederlander zijn tweede pole position van het seizoen. Hoewel de Red Bull gedurende het weekend niet snel genoeg leek om de Ferrari's te verslaan in de kwalificatie. Op de zaterdag lijkt het Oostenrijkse team echter iets gevonden te hebben in de afstelling dat het team weer aan de top bracht op het circuit waar ze de laatste twee jaren al wisten te winnen.

Verstappen was na de kwalificatie dan ook vooral tevreden over de extra snelheid die zijn team vond op zaterdag: "Het was een interessante dag en om dan aan het einde van de rit op pole te staan is natuurlijk geweldig. De Ferrari's leken de laatste drie races veel te snel op de rechte stukken om ze hier te kunnen verslaan. Maar om dan zo terug te komen tijdens het weekend en op pole te staan is fantastisch. Daar moet ik het team ook heel erg voor bedanken."

De Nederlander vervolgde zijn lofzang richting Red Bull Racing: "Ze bleven pushen en hebben voortdurend nieuwe onderdelen geïntroduceerd en vandaag zagen we dat dat effect sorteert. Ik hoopte stiekem het hele weekend dat we een auto hadden die snel genoeg zou zijn om voor pole position te strijden, maar het was lastig om de balans in de auto te vinden. In Q3 kwam echter alles samen."

Er hangt echter nog een klein vraagteken boven de pole position van Verstappen. De Nederlander reed namelijk zijn snelste tijd terwijl Bottas hard gecrasht was in de Peraltada bocht. Op het moment van schrijven is het nog onbekend of de FIA een onderzoek instelt naar of de Nederlander wel genoeg vaart minderde tijdens zijn laatste snelle ronde.

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Koning!, Hier liet hij even zien dat hij de beste is.

    • + 4
    • 26 okt 2019 - 21:10
  • jd2000

    Posts: 3.986

    Dit is nou het verschil met een paar andere heren. Met een mindere auto op pole.

    • + 2
    • 26 okt 2019 - 21:14
  • Heerlijk maar het is al tijden een rbr circuit dus dat gemompel van die ziggo lui van ze zitten op de goede weg is puur opportunisme.

    • + 1
    • 26 okt 2019 - 21:14
  • Snork

    Posts: 8.464

    Doornbos zei het mooi: geef Max een goede auto en hij levert direct.

    • + 0
    • 26 okt 2019 - 21:15
  • mario

    Posts: 6.674

    Eeen goede start en dan geloof ik er wel in :)

    • + 0
    • 26 okt 2019 - 21:28
    • Dat zei ik bij mijn vorige relatie ook ;)

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 21:54
  • sambal

    Posts: 942

    Hoezo ..."klein vraagteken boven de pole position"..Zijn eerste tijd was ook voldoende voor pole position.

    • + 1
    • 26 okt 2019 - 21:33
    • Pappous

      Posts: 846

      Gewoon nog even afwachten. Voor een fout als deze is in het verleden al eens een gridstraf gegeven.

      • + 1
      • 26 okt 2019 - 22:22
    • Niks afwachten.
      Stewards hebben zijn tijden bekeken en alles goedgekeurd.

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 22:42
    • ..... maar nu schijnt hij zich weer te moeten verantwoorden om 23.10 uur.

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 22:57
    • Pappous

      Posts: 846

      Dat zeg ik gewoon even afwachten!

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 23:25
    • Pappous

      Posts: 846

      Wat zei ik? Gelukkig is het niet alleen Max die wel eens onzin uitkraamt, zijn fans kunnen er ook wat van. Voorbeelden te over op dit forum.

      • + 1
      • 27 okt 2019 - 00:58
  • De electronische ‘vlaggen’ waren niet geel in max’ laatste bocht... alleen 1 gele vlag te zien! Denk dat hij er dus mee wegkomt!

    • + 0
    • 26 okt 2019 - 21:34
    • RBH2019

      Posts: 2.361

      Mika pakte pole in Monaco 99 onder geel! :)

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 23:26
    • Rosberg pakte zelfs pole op de Hungaroring onder dubbel geel, wtf!

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 06:57

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar