user icon

Max Verstappen: "Zo terugkomen tijdens het weekend is fantastisch"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2019 21:03
  • comments 15
  • Door: Rutger Lauvenberg

Een jaar na zijn misschien wel meest frustrerende kwalificatie uit zijn carrière, nam Max Verstappen op de enige juiste wijze wraak en pakte de Nederlander zijn tweede pole position van het seizoen. Hoewel de Red Bull gedurende het weekend niet snel genoeg leek om de Ferrari's te verslaan in de kwalificatie. Op de zaterdag lijkt het Oostenrijkse team echter iets gevonden te hebben in de afstelling dat het team weer aan de top bracht op het circuit waar ze de laatste twee jaren al wisten te winnen.

Verstappen was na de kwalificatie dan ook vooral tevreden over de extra snelheid die zijn team vond op zaterdag: "Het was een interessante dag en om dan aan het einde van de rit op pole te staan is natuurlijk geweldig. De Ferrari's leken de laatste drie races veel te snel op de rechte stukken om ze hier te kunnen verslaan. Maar om dan zo terug te komen tijdens het weekend en op pole te staan is fantastisch. Daar moet ik het team ook heel erg voor bedanken."

De Nederlander vervolgde zijn lofzang richting Red Bull Racing: "Ze bleven pushen en hebben voortdurend nieuwe onderdelen geïntroduceerd en vandaag zagen we dat dat effect sorteert. Ik hoopte stiekem het hele weekend dat we een auto hadden die snel genoeg zou zijn om voor pole position te strijden, maar het was lastig om de balans in de auto te vinden. In Q3 kwam echter alles samen."

Er hangt echter nog een klein vraagteken boven de pole position van Verstappen. De Nederlander reed namelijk zijn snelste tijd terwijl Bottas hard gecrasht was in de Peraltada bocht. Op het moment van schrijven is het nog onbekend of de FIA een onderzoek instelt naar of de Nederlander wel genoeg vaart minderde tijdens zijn laatste snelle ronde.

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Koning!, Hier liet hij even zien dat hij de beste is.

    • + 4
    • 26 okt 2019 - 21:10
  • jd2000

    Posts: 4.481

    Dit is nou het verschil met een paar andere heren. Met een mindere auto op pole.

    • + 2
    • 26 okt 2019 - 21:14
  • Heerlijk maar het is al tijden een rbr circuit dus dat gemompel van die ziggo lui van ze zitten op de goede weg is puur opportunisme.

    • + 1
    • 26 okt 2019 - 21:14
  • Snork

    Posts: 9.920

    Doornbos zei het mooi: geef Max een goede auto en hij levert direct.

    • + 0
    • 26 okt 2019 - 21:15
  • mario

    Posts: 7.275

    Eeen goede start en dan geloof ik er wel in :)

    • + 0
    • 26 okt 2019 - 21:28
    • Dat zei ik bij mijn vorige relatie ook ;)

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 21:54
  • sambal

    Posts: 965

    Hoezo ..."klein vraagteken boven de pole position"..Zijn eerste tijd was ook voldoende voor pole position.

    • + 1
    • 26 okt 2019 - 21:33
    • Pappous

      Posts: 846

      Gewoon nog even afwachten. Voor een fout als deze is in het verleden al eens een gridstraf gegeven.

      • + 1
      • 26 okt 2019 - 22:22
    • Niks afwachten.
      Stewards hebben zijn tijden bekeken en alles goedgekeurd.

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 22:42
    • ..... maar nu schijnt hij zich weer te moeten verantwoorden om 23.10 uur.

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 22:57
    • Pappous

      Posts: 846

      Dat zeg ik gewoon even afwachten!

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 23:25
    • Pappous

      Posts: 846

      Wat zei ik? Gelukkig is het niet alleen Max die wel eens onzin uitkraamt, zijn fans kunnen er ook wat van. Voorbeelden te over op dit forum.

      • + 1
      • 27 okt 2019 - 00:58
  • De electronische ‘vlaggen’ waren niet geel in max’ laatste bocht... alleen 1 gele vlag te zien! Denk dat hij er dus mee wegkomt!

    • + 0
    • 26 okt 2019 - 21:34
    • RBH2019

      Posts: 2.796

      Mika pakte pole in Monaco 99 onder geel! :)

      • + 0
      • 26 okt 2019 - 23:26
    • Rosberg pakte zelfs pole op de Hungaroring onder dubbel geel, wtf!

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 06:57

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar