user icon

Coureurs laten niets aan het toeval over in voorbereiding op GP Singapore

  • Gepubliceerd op 22 sep 2022 10:33
  • comments 17
  • Door: Bob Plaizier

Aan het einde van deze maand gaat het Formule 1-circus weer verder met de Grand Prix van Singapore. Door de coronacrisis ontbrak de race in de Aziatische stadsstaat twee jaar lang op de kalender maar nu maakt hij zijn comeback. De coureurs laten in ieder geval niets aan het toeval over in de voorbereiding.

De Grand Prix in Singapore wordt gezien als één van de fysiek zwaarste races op de Formule 1-kalender. De omstandigheden in Singapore zijn altijd zeer warm en dat kan gevolgen hebben voor een ongetrainde coureur. De meeste coureurs laten op de sociale kanalen dan ook zien dat men bezig is met een Spartaanse voorbereiding. Onder andere Sergio Perez, George Russell en Carlos Sainz werken zich letterlijk flink in het zweet.

Quovadis

Posts: 208

Dat had ik nu ook, vroeg haar: finish? zij: No en nog 1x ik weer: finish? nope nog 1x...finish? zij : NO not Finnish Im Swedish

  • 5
  • 22 sep 2022 - 10:46

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ik werk mij ook regelmatig in een Zweed(se)...

    • + 0
    • 22 sep 2022 - 10:38
    • Quovadis

      Posts: 208

      Dat had ik nu ook, vroeg haar: finish? zij: No en nog 1x ik weer: finish? nope nog 1x...finish? zij : NO not Finnish Im Swedish

      • + 5
      • 22 sep 2022 - 10:46
    • Ik heb 'n tijdje geleden nog gecorrespondeerd met 'n Zweedse.

      Toen ze op mijn verzoek haar bips liet zien zag ik er 'n grote buil onder hangen, ik schrok me te pletter.

      Heb ik weer dacht ik nog....

      • + 2
      • 22 sep 2022 - 10:52
    • Snork

      Posts: 16.750

      De Zweedse was dus een Zweed. Jakkes...

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 12:28
    • Was natuurlijk zo'n man die op 'n vrouw leek Snork.....gatver, ik begin nu pas 'n beetje de ouwe weer te worden, dit voorval heeft me erg aangegrepen.

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 15:21
    • Snork

      Posts: 16.750

      Heftig Ouw, heftig….sterkte.
      Misschien als therapie een paar keer naar de Ikea gaan? Zweedae balletjes zijn daar ruim voorradig. Als verwerkingsproces. Tip.

      • + 3
      • 22 sep 2022 - 18:12
  • Iemand zal Albon tegen zichzelf moeten beschermen. Die heeft een enorme fysieke opdonder gehad en die zal zijn lichaam weer langzaam moeten gebruiken/trainen en dus niet zo intensief trainen. Dat is onverantwoord. Hij zal er zelf graag bij willen zijn, maar zijn gezondheid gaat voor. Nyck is er ook om hem in Japan te vervangen.

    • + 5
    • 22 sep 2022 - 10:48
    • Al die gasten hebben een performance coach met medische achtergrond dus daar zou ik me niet druk om maken.

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 11:17
    • StevenQ

      Posts: 8.205

      Topsporters herstellen meestal sneller van dat soort dingen

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 11:24
    • Snork

      Posts: 16.750

      Als Albon medisch okay verklaard wordt, en zijn sportcoach hem ook fit verklaart, is er niemand nodig om hem te stoppen. Of hij fit verklaard wordt, dat is echter nog even de vraag. Het is niet voor Nycks dat Nyck zich aan het voorbereiden is voor de stoomoven die Yas Marina is.

      • + 3
      • 22 sep 2022 - 12:30
    • @Snork
      *Marina Bay
      Yas Marina is Abu Dhabi. ;)

      Eddy.

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 14:26
    • In die zandbak kan je ook aardig stomen :-)

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 14:38
    • Snork

      Posts: 16.750

      Yas Marina bedoelde ik. Ik heb op afstand al last van de hitte. Pffff.

      • + 1
      • 22 sep 2022 - 18:13
  • Ik kijk serieus uit naar Singapore. Dit is wel echt 1 zoals een stratencircuit hoort te zijn. 90 graden bochten. Nog wel wat hobbels... redelijk smal maar er zijn wel inhaalkansen...

    Zwaar voor de coureurs om focus te houden... safetycar dramas, verassingen... dit is echt het beeld dat ik bij stratencircuits heb en in alle jaren is hier al zoveel gebeurt.

    Massa Hamilton, Crashgate, brandweerman Kovalainen, onverklaarbaar langzame mercedes, Ferrari Red Bull sandwich...

    Weg met Saudi Arabië, Las Vegas en Miami dat gewoon racecircuit zijn met een muur. Eentje meer zoals dit, bijvoorbeeld Adelaide en er zijn wat mij betreft genoeg city races.

    • + 1
    • 22 sep 2022 - 12:07
    • Snork

      Posts: 16.750

      Ja en nee. Ik heb een hekel aan racen onder kunstlicht.
      Ik hou van old school tracks met grind en grasveldjes eromheen, waar gewoon in daglichttijd gereden wordt.
      Onder het kunstlicht heb ik het gevoel naar een computergame te zitten kijken.

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 12:32
    • Meestal is het er file rijden. 1 van de saaiste races van het seizoen. En hopelijk heb ik ongelijk en kan er met de nieuwe auto's wel ingehaald worden.

      • + 0
      • 22 sep 2022 - 22:06
    • Je vergeet de varaan.

      • + 0
      • 23 sep 2022 - 11:21

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar