user icon

Voorlopige kalender 2022: Zandvoort weer begin september

  • Gepubliceerd op 19 sep 2021 13:54
  • comments 23
  • Door: Martijn Arnoldus

De voorlopige kalender van 2022  met 23 races is in Monza gepresenteerd aan de F1-teams. In oktober buigt het World Motorsport Councol er verder over tijdens een meeting om de laatste hand erop te leggen.

Op het schema, dat in handen kwam van Racefans.net, staat dat het seizoen begint op 22 maart in Bahrein en eindigt op 20 november in Abu Dhabi. Ook krijgt Monaco een korter raceweekend en is Zandvoort opnieuw begin september. Daarnaast zijn er in totaal drie triple headers en reist de koningsklasse voor het eerst af naar Miami. Opvallend is de race in Barcelona, wat zou betekenen dat het Circuit de Catalunya een nieuwe deal heeft getekend met de Formule  1. Naar het schijnt een contract van 5 jaar.

1 Bahrein 20 maart
2 Saoedi-Arabië 27 maart
3 Australië 10 april
4 China 24 april
5 Verenigde Staten - Miami 8 mei
6 Spanje 22 mei
7 Monaco 29 mei
8 Azerbeidzjan 12 juni
9 Canada 19 juni
10 Groot-Brittannië  3 juli
11

Oostenrijk 

10 juli
12 Frankrijk/Italië  17 juli
13 Hongarije 31 juli
14 België 28 augustus
15 Nederland 4 september
16 Italië 11 september
17 Rusland 25 september
18 Singapore/Turkije 2 oktober
19 Japan 9 oktober
20 Verenigde Staten - Austin 23 oktober
21 Mexico 30 oktober
22 Brazilië 13 november
23 Abu Dhabi 20 november

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Goede zaak, begin september heb je meestal warmer en beter weer in NL dan begin mei. Begin mei kan het nog altijd koud zijn als de lente laat begint zoals we dit jaar hadden.

    • + 0
    • 19 sep 2021 - 14:16
    • Weinig garantie op goed weer in Nederland of je nu in mei of september organiseert. Ook qua temperatuur weinig verschil in mei of september

      • + 2
      • 19 sep 2021 - 14:34
    • Onzin, temperatuur begin september ligt nooit rond de 10 graden, eerder 20. Begin mei kan het echter makkelijk 10 graden zijn nog altijd.
      Daarom dus beter begin september.

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 16:02
    • Sander

      Posts: 85

      Zullen we het gewoon afwachten? Ze kunnen soms nog geen drie dagen vooruit voorspellen. Een warme zonnige race is prachtig maar een koude regenrace kan nog veel mooier zijn.

      • + 3
      • 19 sep 2021 - 17:06
    • Wat weersverwachting betreft vermoed ik dat @NoBull er het dichtst bij zit.

      Voor diegenen die beide GP’s willen bezoeken zou het misschien interessant kunnen zijn als de data van België en Nederland uit elkaar worden getrokken?
      Dus Zandvoort wél in mei?

      • + 1
      • 19 sep 2021 - 18:04
    • Als er iets zeker is over het weer in Nederland... is dat het onzeker is.

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 18:10
    • mario

      Posts: 8.861

      Wat een onzin van "onze" weermannen (en of vrouwen) hiero...... Ik ben 22 maart jarig en je wilt niet weten hoe vaak ik mijn verjaardag in 20 graden heb kunnen vieren met een gezellige bbq....

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 23:04
    • Sander

      Posts: 85

      Mario, volgens de statistieken is het sinds 1986 elke. weekend mooi weer geweest tijdens een F1 grandprix in Zandvoort

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 07:55
    • mario

      Posts: 8.861

      😋

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 11:34
  • meister

    Posts: 2.801

    Met hopelijk volle bak en zonder QR codes maar dat zal wel niet.

    • + 3
    • 19 sep 2021 - 16:39
    • Jij hebt geen smartphone? ;)

      • + 1
      • 19 sep 2021 - 17:09
    • MLTG

      Posts: 612

      Zou mooi zijn als we van de QR codes af zijn dan en alles vol open mag. Zeker iets om naar uit te kijken.

      • + 3
      • 19 sep 2021 - 17:51
  • mordor

    Posts: 1.292

    Australië? Lijkt me sterk

    • + 1
    • 19 sep 2021 - 17:07
    • MLTG

      Posts: 612

      10 april is daar ongeveer het einde van de zomer. Waarom niet ? Corona blijft ook daar niet eeuwig rondspoken. En heb zelfs begrepen dat er zelfs in Australie vaccins worden gegeven. Ik weet het, hoe krijgen ze het voor elkaar daar down-under

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 17:52
  • Thanks Larry.
    Ik las het van jou het eerst!👍

    • + 1
    • 19 sep 2021 - 18:08
  • MLTG

    Posts: 612

    Benieuwd hoe de ticketverkoop zal gaan verlopen. Er is natuurlijk de 33% die 2021 "afgebeld" is, gedeelte die nog tickets hadden uit 2020 en 2021 niet konden en die in 2020 een 3 jarig ticket hadden. Zal een flinke puzzel worden voor de organisatie om te kijken welke tickets er dan nog vrij zijn. Maar zullen ze wel uitkomen.

    • + 0
    • 19 sep 2021 - 21:54
  • 23 races, 3 triple headers. Alsof je niets te doen hebt tijdens je weekeinden.
    Australie, China, Singapore, Japan en Brazilie kun je alvast schrappen, dat geeft wat lucht. Zeker als daar alleen Turkije voor terug komt.

    16 of 18 races was prima, dat hield het speciaal, het begint zo langzamerhand een goedkope snack te worden waar je volgens de geruchten volgend jaar €45 de maand voor zou betalen.

    De teams waren toch ook niet zo gelukkig met de triple header dit jaar? Volgend jaar zijn er 3.

    • + 0
    • 19 sep 2021 - 23:02
  • Gaat weer donker worden
    Tot maart . Maar dan het lang verwachte 2022 met de nieuwe wk

    • + 0
    • 19 sep 2021 - 23:31
  • Singapore, ligt dat in Turkije?

    • + 0
    • 20 sep 2021 - 04:52
  • Monaco krijgt een korter race weekend? Dat is het begin van het einde. Maanden lang een circuit opbouwen in het centrum van een toeristen-stad en het dan minder gaan gebruiken? Zullen ze leuk vinden in Monaco.

    • + 0
    • 20 sep 2021 - 04:54
    • MLTG

      Posts: 612

      Denk niet dat ze dat zo heel erg vinden. Het centrum minder lang afsluiten zullen ze niet heel veel moeite mee hebben. Het gaat uiteindelijk toch om de quali en race. De trainingen die moeten al op donderdag, want dat kwam beter uit. Dus alleen zaterdag en zondag zullen ze echt geen moeite mee hebben

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 07:55
  • Cicero

    Posts: 917

    Ik snap niet dat je miami en Canada niet achter elkaar doet. Ze moeten nu van Hot naar her reizen.

    • + 0
    • 20 sep 2021 - 05:58
  • Jep weer wat regen in spa en dan kunnen we ons tentje ( en de rest)laten drogen in Zandvoort,

    • + 0
    • 20 sep 2021 - 11:05

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar