user icon

Video: Eerste asfaltlaag in Arie Luyendykbocht zichtbaar via dronebeelden Zandvoort

  • Gepubliceerd op 06 feb 2020 14:42
  • comments 42
  • Door: Bjorn Smit

Over drie maanden razen er weer Formule 1-bolides over Circuit Zandvoort en Langzaam maar zeker wordt de progressie rond de verbouwing van het circuit zichtbaar. Op een groot gedeelte van het circuit is al een eerste asfaltlaag neergelegd.

Om de terugkeer van de Formule 1 te faciliteren, heeft Circuit Zandvoort besloten om de baan op de schop te nemen. Vooral de Hugenholtzbocht en de Arie Luyendykbocht zijn punten die werden aangepast: beide bochten werden uitgerust met een flinke banking, die bij laatstgenoemde zelfs een hellingshoek van 18 graden heeft. Ook daar worden de contouren van het circuit steeds beter zichtbaar, want op dat punt ligt nu ook een eerste asfaltlaag.

In de onderstaande video van The Flying Dutchmen is met behulp van een drone een overzicht gemaakt van de huidige tussenstand van de verbouwingen op Circuit Zandvoort.

Reacties (42)

Login om te reageren
  • Wel een kek bochtje hoor. Is er een andere baan waar een bocht zo stijl overhangt?

    • + 0
    • 6 feb 2020 - 14:48
    • walteij

      Posts: 1.463

      In Assen toch ;-)

      • + 1
      • 6 feb 2020 - 15:05
    • Gaan we seieus van elke zandkorrel die verplaats wordt een nieuwsbericht krijgen?

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 13:13
    • mario

      Posts: 7.853

      @Nep: Lekker toch!!! Je bent niet verplicht om het te lezen ;)

      • + 0
      • 8 feb 2020 - 09:11
  • Die postzegel tribune is een plaatje om te zien.
    Bij de zondag amateurs uit de 10e klasse hebben ze een grotere tribune

    • + 2
    • 6 feb 2020 - 15:37
    • sambal

      Posts: 979

      Pffffffffffff.....

      • + 1
      • 6 feb 2020 - 15:45
    • Joeppp

      Posts: 4.338

      Die hebben dan weer geen kombocht.

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 16:18
    • Er gaan meer mensen op die tribune dan je denkt.. Maar inderdaad is het te hopen dat ze in de toekomst de hoofdtribune kunnen uitbouwen over het hele rechte stuk, i.p.v. wat er nu staat en de noodtribunes die er bijkomen..

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 16:38
    • Moondust

      Posts: 610

      Ik vermoed dat die tribune flink wordt uitgebreid gezien het kaal gemaakte stuk ernaast.

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 16:40
    • mario

      Posts: 7.853

      @inflatable: Dat gaf ik laatst ook al aan een tribune over (bijna) de gehele lengte van het rechte stuk.... Maar ik denk niet dat dat voor dit jaar al gaat gebeuren, maar te hopen is dat het voor volgende jaar er dan wel een flinke tribune staat...

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 16:55
    • VES

      Posts: 1.128

      @KIng-Creale Je bent dus nog nooit op het circuit park Zandvoort geweest, anders zou je weten dat het echt wel een flinke tribune is waar flink wat mensen kunnen zitten.

      • + 1
      • 6 feb 2020 - 21:50
    • Er zijn om precies te zijn 2700 zitplaatsen op de hoofdtribune.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 08:50
    • Het hele lange rechte stuk word een grote tribune aansluitend op de hoofdtribune als je op de animatievideo van volker wessels kijkt

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 09:03
    • "De overdekte hoofdtribune heeft 2700 zitplaatsen. Met tijdelijke tribunes van steigerpijp wordt dat in totaal opgerekt tot 30.000. (Ter vergelijking het TT Circuit in Assen heeft tribunes voor 53.000 mensen). "

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 09:21
    • Wat @Maximum al aangeeft,
      op computer animaties is te zien dat aan weerszijde van de hoofdtribune tijdelijke tribune faciliteiten worden opgezet

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 09:26
    • mario

      Posts: 7.853

      Maar zit je dan ook droog op die tijdelijke tribunes, mocht het gaan regenen??? Je moet ook voor die tijdelijke tribunes nogal de hoofdprijs betalen, dan verwacht ik ook dat je droog kunt zitten..... Voor de goedkope tickets, daar kan ik me bij voorstellen dat je (als het regent) je regenpakkie aan moet doen, das logisch ;)

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 10:19
    • gijzje

      Posts: 380

      @mario nee je zit dus niet droog, maar dat verwacht ik ook niet ook niet voor die prijs aangezien het op andere circuits precies zo is.

      • + 2
      • 7 feb 2020 - 10:44
    • mario

      Posts: 7.853

      Het maakt mij verder ook niet zo heul veul uit hoor..... Ik zit daar en ook ergens anders op het circuit toch niet..... ;)

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 11:39
    • VES

      Posts: 1.128

      Ik heb plaatsten op de tribune tegenover de Pits en verwacht eigenlijk wel dat dat een overdekte tribune is.
      Op andere circuits zijn er Gold en Zilver tribunen waarbij de Gold tribunes overdekt zijn.
      Als je naar de prijs van de tribune tegenover de Pits kijkt mag je verwachten dat dit een Gold en dus overdekte tribune is.
      Ik neem aan dat Circuit Park Zandvoort wil dat er volgend jaar ook weer veel mensen komen tegen hoge prijzen, en dat mensen die nu komen terug blijven komen, dan zou het erg onverstandig zijn als het gebodene niet in verhouding staat met de gevraagde prijs.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 15:12
  • John6

    Posts: 5.250

    Ik geloof je dat het mooi is, te lui om Privacy Badger uit te zetten.

    • + 0
    • 6 feb 2020 - 15:47
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Good old Arie kan trots zijn!

    • + 0
    • 6 feb 2020 - 16:08
    • Hij heeft gezegd dat hij zeker aanwezig zou zijn.. Ik ben benieuwd..

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 16:26
  • onetimer

    Posts: 593

    Eerlijk is eerlijk, ze hebben daar op het circuit (van wat ik tot nu toe heb gezien) echt puik werk geleverd.

    • + 0
    • 6 feb 2020 - 16:27
    • AUDI_F1

      Posts: 1.760

      Via zulke filmpjes volg ik het en vind ook dat ze goed werk afleveren. Maar wat me niet lekker zit is dat de milieu taliban zo rustig is. Kan me niet voorstellen dat ze het al opgegeven hebben om de race te verpesten.

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 22:18
    • AUDI-F1: denkt niet dat ze moeilijk gaan doen, of de ingang blokkeren als er 100000 per dag naar het circuit komen. Dan zijn ze denk ik wel thuis op de bank kijkend aan het demosteren.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 05:06
  • Moondust

    Posts: 610

    Echt fantastisch wat ze daar in Zandvoort aan het doen zijn! Het is geen half werk en alle registers worden opengetrokken. man, man wat gaat die baan opknappen. Chapeau voor de initiatiefnemers en de uitvoerders!

    • + 1
    • 6 feb 2020 - 16:39
  • mario

    Posts: 7.853

    Wel klote hardlopen die kombocht met de Zandvoort Circuit Run....

    • + 1
    • 6 feb 2020 - 16:56
    • Yep, de rechter buitenkant, en de linker binnenkant van je halve zooltjes gaan flink naar de klote als je volle gas het rechte stuk op speert!

      • + 2
      • 6 feb 2020 - 19:17
    • Maar je kunt er dan wel extra snel Mario!

      • + 1
      • 6 feb 2020 - 21:00
  • tour71

    Posts: 863

    is het stuk asvalt wat we nu zien al het asfalt, of komt hoger in de bocht ook nog een strook zodat je ook vanaf hoog kan aansnijden?

    • + 0
    • 6 feb 2020 - 17:00
    • tour71

      Posts: 863

      voor de taalnazi's: asvalt is asfalt

      • + 2
      • 6 feb 2020 - 17:00
    • Daar komen de banden en daarachter het hek/ publiek.

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 17:15
    • Er komen geen banden maar meteen een muur met techpro.. Of er nog asfalt bijkomt weet ik niet, wat ik zo kan zien vermoed ik van niet.. De ideale lijn zal vermoedelijk toch wel zo laag mogelijk zijn aan de binnenkant..

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 19:05
    • Maar misschien ook niet door de progressieve banking (waardoor je mogelijk hogerop meer snelheid kan vasthouden).. We gaan het wel zien straks..

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 19:07
    • tour71

      Posts: 863

      De reden waarom ik het vraag is omdat dit wel gaaf zou zijn bij een safetycar situatie, hoe hoger je zit, hoe sneller je naar onder gaat en op het eind daar voordeel van kan hebben.

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 19:27
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Nee, ze maken er nog een Carrera looping in.

      Maar dat mogen de teams en coureurs nog niet weten!

      • + 6
      • 6 feb 2020 - 19:31
    • ThisGuy

      Posts: 533

      Als het effect aan IndyCar en Nascar afgemeten wordt, is de winst marginaal.

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 20:03
    • tour71

      Posts: 863

      jaaaaaaaa en een gelijkvloerse kruising

      • + 0
      • 6 feb 2020 - 20:43
    • ik denk dat er geen asfalt (hoger) meer bijkomt. Er gaat daar toch niet ingehaald worden. Enige doel van die kombocht is dat daar de DRS al open kan zodat je (laten we het hopen) je bij het uitremmen voor bocht 1 kan inhalen

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 10:37
    • gijzje

      Posts: 380

      ergens gelezen dat dit pas de basislaag is dus er komt op het hele circuit nog een laag op

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 10:47
    • @Gijzje, U vraagt wij draaien!
      'As we speak' zijn ze druk bezig met de toplaag neer te leggen.
      Zie; https://youtu.be/DpxKHYj0iqA
      De laatste dek laag wordt dus nú geasfalteerd en daarna kan er dus definitief met de spreekwoordelijke "puntjes op de i" worden begonnen en krijgt het circuit zijn 2020 uitstraling.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 13:38
  • Carrinthe

    Posts: 905

    De Hugenholtz is nog niet de volledige breedte geasfalteerd, maar als ik zo kijk wordt die nog veel spectaculairder dan de Luyendijkbocht.

    • + 0
    • 7 feb 2020 - 12:46

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar