user icon

Vettel krijgt geen boete voor zijn donuts na de race

  • Gepubliceerd op 03 nov 2013 18:48
  • comments 35
  • Door: Kenney Lybeer
Sebastian Vettel heeft geen boete gekregen voor zijn donuts na de race. De stewards zijn van oordeel dat donuts toegelaten zijn als het veilig gebeurt en de wagen correct wordt teruggebracht naar de pits.

Vorige week kreeg de Duitser nog een reprimande en werd Red Bull voor 25 000 euro op de bon geslingerd vanwege het niet terugbrengen van de wagen naar parc fermé. Dit had dus niets te maken met de donuts.

Vettel deed zijn donuts ook buiten het circuit en bracht niemand in gevaar. De stewards hadden dus geen reden om op te treden.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • babyShumi

    Posts: 406

    das mooi nu een finger+een donut elke overwinning,denk dat dit alleen maar meer irritatie gaat opleveren

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:01
  • Kijk dit is voor herhaling vatbaar beetje leven in de brouwerij na de finisch

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:02
  • Leg er een grindbak neer, dan weet Fernando het rempedaal vast wel te vinden.

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:07
  • goed bezig Vettel ;)

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:17
  • BeeDeePee

    Posts: 462

    De ware aard van Vettel komt boven, een kinderachtig provocerend vervelend mannetje ... En Vettel vindt het raar waarom hij tot de minst geliefde coureurs behoort?

    Grow up ...

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:20
    • Beri

      Posts: 4.917

      Haha er spreekt iemand over provoceren?

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 19:23
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Provocerend? Omdat ie het publiek vermaakt met donuts?

      Ik ben geen fan van Vettel, maar hij laat zien dat ie moeite doet om gewaardeerd te worden door het publiek, dat siert hem.

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 19:26
    • Enya

      Posts: 182

      Geweldige coureur en een zeer verdient kampioen, hoop het vingertje nog vaak te zien!

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 19:29
    • louc_

      Posts: 2.293

      Wat een kampioen die Vettel.

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 19:34
    • @Beedeepee

      Deze acties verdient hij juist krediet bij verschillende fans.

      Ik vond het persoonlijk wel een gave actie!

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 20:28
    • Deedeepee, ben jij wel een fan van de autosport vraag ik mij af?? Daarbij is Perez nog altijd bij de coureurs de minst geliefde coureur. Bij het publiek is Vettel echt niet de minst geliefde coureur, ben je wel eens naar een race wezen kijken? Denk het niet, want dan weet je dat het Ferrari, Red Bull en Lotus fans zijn die als meeste aanwezig zijn. Daarbij zijn het de Ferrari fans die Boe roepen, dus......

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 20:31
    • Beedeepee?....ik dacht dat JOZO al heel zout was...maar het kan dus altijd nog zouter daar het nu blijkt

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 20:38
    • yorkstar

      Posts: 325

      Ik ben totaal geen Vettel fan, maar het draaien van doughnuts ongeacht de boete van 25,000$ vorig weekend vind ik dan wel weer leuk om te zien. Ik vind dat dit ook gewoon moet kunnen en dit toegestaan moet worden of door de vingers moet worden gezien zoals ook nu gebeurt.

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 21:38
    • Iedereen weet wat ik over vettel denk maar ik ben t niet eens met wat je zegt... over kinderachtig vanwege donuts....

      • + 0
      • 4 nov 2013 - 07:26
    • @BEEDEEPEE, jouw Vettel haat zit erg diep, hij kan de races toch niet spannender maken dan ze nu zijn, heeft nu eenmaal de beste wagen en is als rijder van een andere klasse dan z\'n teammaat.
      Het enige (in mijn ogen) leuke dat hij kan laten zien zijn wat burn-outs na de race, ik vind het wel een leuke toegift voor de fans!! Zoals Jasverstoppen al aangeeft, a la Zanardi, ook zo\'n rijder die daar niet te beroerd voor was, dat vingertje hebben we nu wel gezien, die donuts is z\'n nieuwe manier van vieren en die juich ik van harte toe

      • + 0
      • 4 nov 2013 - 08:31
  • Mooie uitspraak van de wedstrijdleiding. Geeft toekomstige race winnaars een vrijbrief om eindelijk eens hun overwinning te vieren, zoals je een overwinning hoort te vieren in de autosport. Met veel rook, rubber en lawaai dus :)

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:21
    • Toch denk ik niet dat dat heel vaak gaat gebeuren. We zitten nu op het einde van het seizoen dus de motoren die nu gebruikt worden zijn niet meer nodig. Straks moeten motoren weer een aantal races mee gaan, ze gaan die dan niet zwaar belasten met een paar donuts. Wellicht tegen het einde van volgend seizoen weer.

      • + 0
      • 4 nov 2013 - 15:31
  • doet me denken aan Zanardi in CART in de jaren 90; die maakte ook altijd een paar donuts na een overwinning; ik vind het geweldig :)

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:24
  • Prima actie van toppertje Vettel!
    Alleen,... als dit HET hoogtepunt is van een formule 1 race...Ik hoop op een leuker seizoen 2014!

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:50
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    In ander nieuws: De investeringsdeal bij Lotus is rond. De Hulk naar Lotus! :D

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 19:59
  • Markie

    Posts: 3

    Bah bah bah, ze hadden de vinger moeten diskwalificeren. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit als hij de hele FIA en vooral bernie in zijn aars heeft...

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 20:03
  • peet

    Posts: 210

    Ik mag die Vettel wel .

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 20:07
  • Ja Sebastiaan je bent ook geen spanjaard!!!

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 20:07
  • Klasse! Ik hoop dat Vettel het voortaan altijd gaat doen!

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 20:22
  • Dit slaat dus gewoon nergens op, bij de vorige race was het meer veiliger dan bij deze race. Hij deed zijn donuts toen op het rechte stuk en er kwamen geen auto\'s meer, nu reden er nog auto\'s op de baan die dus wel gevaar liepen. Ik ben voor donuts dat even voor opgesteld, maar de uitspraak van de wedstrijdleiding is echt grote onzin.

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 20:26
    • Vettel is dan ook niet gestraft voor het uitvoeren ervan, noch voor de veiligheid, maar wel omdat hij in India niet terugkeerde naar de pits/parc fermé. Dat deed ie vandaag wel.

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 21:03
    • Daar zit wel wat in wat je daar zegt!

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 22:05
    • Had je kunnen zien als je het artikel had gelezen. Niet te snel zijn met het plaatsen van dingen....

      • + 0
      • 4 nov 2013 - 07:28
  • Yannis

    Posts: 925

    Schande dat ze zo\'n recidivist niet uitsluiten voor verdere deelname!!

    Ik kon het overigens wel waarderen ;)

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 22:15
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Hij deed het deze keer heel bewust in een uitloopzone van een bocht, zodat hij andere coureurs nooit tot last kon zijn. En hij netjes zijn auto naar het Parc Ferme kon brengen.

      Overigens begreep ik uit het interview op de BBC met Christian Horner dat ook Mark Webber nog wat donuts had gedraaid, ook in een uitloop zone. En dat ze er niet heel blij mee zijn bij RBR, aangezien het niet goed is voor de auto (motor, banden en versnellingsbak).

      • + 0
      • 4 nov 2013 - 09:42
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Hij deed het deze keer heel bewust in een uitloopzone van een bocht, zodat hij andere coureurs nooit tot last kon zijn. En hij netjes zijn auto naar het Parc Ferme kon brengen.

      Overigens begreep ik uit het interview op de BBC met Christian Horner dat ook Mark Webber nog wat donuts had gedraaid, ook in een uitloop zone. En dat ze er niet heel blij mee zijn bij RBR, aangezien het niet goed is voor de auto (motor, banden en versnellingsbak).

      • + 0
      • 4 nov 2013 - 09:42
  • Heerlijk. De sport is uiteindelijk van en voor de fans. Kijkt er geen mens en gaat er geen mens naar toe dan is het einde f1. Dat wordt misschien nog wel eens vergeten. Meer van dit soort acties graag en anders gewoon een derde auto (van mijn part een \'jahreswagen\' voor derde rijder die op vrijdag en zaterdag mag testen of ervaring opdoen plus een showrondje.

    • + 0
    • 4 nov 2013 - 12:04
  • vissoeddha

    Posts: 45

    Laat hem toch, de adrenaline zit bij iedereen nog in het systeem. Ze moeten al zoveel protocolletjes aflopen met horloges, petjes, water, interviews, champie.

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 13:08

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.443
  • Podiums 56
  • Grand Prix 141
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar