user icon

Giovinazzi: "Goede test is geen garantie voor stoeltje in 2019"

  • Gepubliceerd op 04 aug 2018 11:03
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Zijn debuut in de Formule 1 in 2017 was verre van goed, maar Antonio Giovinazzi leverde in Hongarije twee prima testdagen af. De Italiaan hoopt in 2019 een heel seizoen actief te zijn, maar hij weet ook dat de goede testdagen van afgelopen week daar geen garanties voor bieden.

Ben je naast Formule 1 ook geïnteresseerd in Voetbal? Doe mee aan de gratis voetbalmanager van 2018!

Op dinsdag kroop Giovinazzi achter het stuur van de Ferrari. Met de SF71H reed hij een officieus baanrecord, dat een dag later verbroken werd door George Russell in de Mercedes. Op die woensdag zat Giovinazzi zelf achter het stuur van de Sauber en was hij goed voor de vierde tijd. Of het hem echt gaat helpen in de jacht op een stoeltje, betwijfelt de Italiaan. "Ik ben erg blij. De dinsdag met Ferrari was erg goed en de woensdag met Sauber ook. Het doen van goed werk betekent echter niet dat ik gegarandeerd een stoeltje heb volgend jaar. Alles zal veranderen, dus ik ga mijn best doen en ik zie wel wat er gebeurt", vertelde hij aan Autosport.

Het debuut van Giovinazzi in de Formule 1 was niet goed. In 2017 viel hij twee races in voor de geblesseerde Pascal Wehrlein, maar indrukwekkend was het niet. In Australië werd hij twaalfde, in China viel hij na een crash uit. Giovinazzi denkt dan ook dat hij 'unfinished business' heeft in de Formule 1. "Dat kan je je niet voorstellen. Ik wil echt terug naar de Formule 1, maar we zullen het zien. Ik heb nog vier vrije trainingen met Sauber. Aan het eind van het jaar hoop ik het stoeltje te hebben dat ik wil hebben."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Polleken

    Posts: 934

    Een goede test kan wel helpen maar je wordt afgerekend op resultaten in de race en zijn invalbeurt voor Werhlein was echt niet indrukwekkend

    • + 0
    • 4 aug 2018 - 11:11
    • Zijn crash was een rookiefout, maar 12e in de Sauber was in 2017 een prima resultaat. We kunnen de Sauber van toen niet meer vergelijken met de Sauber van nu. Ik denk, met deze prima testdagen achter de rug, dat we hem in 2019 in de Sauber kunnen zien racen.

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 11:44
  • Max heeft Giovinazzi naar hoger plan getild.

    • + 0
    • 4 aug 2018 - 11:13
    • Polleken

      Posts: 934

      Max tild iedereen naar een hoger plan

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 11:35
    • Polleken

      Posts: 934

      Kom er maar in Lammers

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 11:36
  • Edgar

    Posts: 1.505

    Aan het eind van het jaar hoop ik het stoeltje te hebben dat ik wil hebben."

    Als dat een vaste stoel in de kantine van Ferrari is, geef ik hem een goede kans..

    • + 0
    • 4 aug 2018 - 11:15
  • Giovanzzi is niet goed genoeg voor de formule 1, Laat staan toekomstig wereldkampioen. Ik vraag me daarom af waarom Ferrari in hem investeerd.

    • + 0
    • 4 aug 2018 - 11:33
    • Max1102

      Posts: 116

      Omdat hij in de simulator rijd

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 11:44
    • Gebaseerd op? Volgens mij doet de goede man het niet zo slecht. En dat hij een Italiaan is helpt hem ook in het Ferrari verhaal. Is hij een toekomstig wereldkampioen? Mwaoh, ik geef LeClerc meer kans.

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 11:45
    • In de F2 had hij af en toe een goede race, daar bleef het ook bij.
      In de formule 1 heeft hij drie races gereden, allemaal van het niveau Stroll. Daar baseer ik op dat hij niet goed genoeg is.

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 12:05
    • Nooit een uitblinker gevonden. Zijn nationaliteit is zo'n beetje het beste wat hij in huis heeft.

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 12:09
    • F1fan, eens dat hij niet perse een stoeltje verdient. Maar hij reedt zeker beter dan stroll. Zeker melbourne was indrukwekkend.

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 12:17
    • "In de F2 had hij af en toe een goede race, daar bleef het ook bij.
      In de formule 1 heeft hij drie races gereden, allemaal van het niveau Stroll. Daar baseer ik op dat hij niet goed genoeg is."
      Zo nu en dan een goede race? Hij reed 15 van de 22 races in de top 6 en werd in zijn rookie-seizoen tweede in de GP2, achter Gasly, met een schamele 8 puntjes minder. Hij won ook gewoon 5 races hoor, meer dan wie dan ook dat jaar.

      Knap ook dat jij drie races van het niveau Stroll hebt gezien terwijl hij maar twee races reed. Bovendien deed hij het die eerste race niet slecht voor in de wagen gegooid te worden.

      Als je dan toch een argument wil gooien, kom dan met het feit dat hij te veel fouten heeft gemaakt in de FP's die hij mocht rijden.

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 23:51
  • Oke welke pannenkoek schrijft dat die 12de plek in die sauber niet indrukwekkend was. Na die race stond deze site vol met berichten hoe geweldig hij wel niet is en of ze wehrlein überhaupt wel terug in die auto moesten zetten.

    • + 2
    • 4 aug 2018 - 12:15
    • 12de worden met 13 finishers is nu niet direct zo een geweldige prestatie, toch? Het was indrukwekkender dat ie maar anderhalf tiende moest prijsgeven op Ericsson in de kwalificatie.

      • + 0
      • 4 aug 2018 - 23:52

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, Duitsland
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar