user icon
user icon

Villeneuve: "Geen rekening gehouden met terugkrabbelende FIA"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2010 09:57
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Jacques Villeneuve is een beetje verbolgen dat zijn Formule 1-inschrijving, in combinatie met Durango, geen startbewijs opleverde. De internationale autosportbond FIA beoordeelde geen van de aanmeldingen als goed genoeg om toe te treden als dertiende team.

Dit kwam als een verrassing voor Villeneuve. In de Australische Daily Telegraph verklaart hij: “We hebben hard gewerkt aan de Formule 1, maar kijken nu naar andere dingen zoals NASCAR. We hadden alles in plaats om als dertiende renstal in de koningsklasse van de autosport te stappen, maar de FIA krabbelde terug. Daar hadden we uiteraard geen moment rekening mee gehouden.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Misschien krabbelde de FIA inderdaad wel terug. Misschien is deze zomer de VAG lobby al actief geworden en laten ze dit plekje liever vrij voor Porsche of Audi.
    Maar misschien krabbelde de FIA terug om een tweede blamage als met het HRT team te voorkomen en was het niveau van Villeneuve inschrijving onder de maat (of in ieder geval niet duidelijk boven de maat van HRT)...

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 10:09
    • Denk inderdaad dat je theorie van VAG wel eens de juiste reden zou kunnen zijn.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 10:36
    • felix50

      Posts: 5.792

      dat denk ik 0ok.Ik had toch liever gezien dat hrt eruit gezet zou worden en nog beter verkocht.Het klopt van geen kanten natuurlijk dat de fia daar al rekening mee houdt.Nooit zullen ze dat toegeven.Trouwens die hoerenloper wil weer de baas worden van de fia las ik ergens anders.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 12:09
    • Nee, VAG komt pas in de F1 wanneer ze die Seat dieseltjes als standaard blok gebruiken. Want dat is namelijk hun ding, niets meer en niets minder. Komt nog bij dat de Fia consistentie wil en zolang er geen standaard 4 cilindertje diesel die VAG produceert in de F1 komt, komt VAG ook niet. Dus dat gespeculeer van hierboven gaat nergens over.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 13:38
  • Edgar

    Posts: 1.366

    ik ben er niet rouwig om....

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 10:16
    • Ik ben op zich ook niet rouwig om het feit dan Sjaakie niet mee doet volgend seizoen. Maar er hadden wel 13 teams kunnen staan en het stoeltje naast Sjaak had bezet kunnen worden door een nieuw talent.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 10:22
  • Fritzo

    Posts: 51

    Volgens mij is de reden veel simpeler: Sjaak nam als coureur nooit een blad voor de mond en zei als 1 van de zeer weinigen altijd gewoon wat hem dwars zat. En daar zitten de Hoge Heren van de FIA niet op te wachten, stel je voor dat ie dat als teameigenaar ook zou doen, dat kan écht niet.... Dus jammer, maar geen Sjaak volgend jaar.

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 11:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    SJAAKI SJAAKI HUP SJAAKI ,We Are the Champions
    SJAAKI SJAAKI.lol

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 13:04
  • Hij heeft al NASCAR gereden dit jaar en tja.. wie weet word het nog wat daar. Vind NASCAR leuker aan het worden en zou hem graag (weer) daar aan de start zien bij NNS en SprintCup.

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 17:58
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ach, de nieuwe teams van dit jaar mogen wat mij betreft ook opzouten. Voegen nul-komma-nul toe aan het veld.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 08:32
  • Fritzo

    Posts: 51

    Nou Gompie, dat zie ik toch anders. ik vind het fantastisch om te zien hoe de 3 nieuwe teams onderling strijden. En langzaam aan toch steeds sneller worden. Ik zie liever een vol veld van mijn part 30 wagens, ook als zijn ze niet allemaal supersnel, dan een leeg veld van amper 20 autootjes die dan zogenaamd wel de top of the bill zouden zijn. In de eredivisie voetbal heb je toch ook altijd mindere clubs en betere clubs? (Overigens ook vaak het gevolg van wel of geen fatsoenlijk budget, maar daar gaat het nu niet om.)

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:07

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar