user icon

Briatore plant comeback in Formule 1 voor 2013

  • Gepubliceerd op 19 okt 2010 13:22
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Flavio Briatore bereidt zich toch voor op een rentree in de koningsklasse van de autosport. De Italiaan, in het verleden werkzaam als teambaas bij Benetton en Renault, richt zich op een positie op commercieel gebied, wat geruchten dat hij Bernie Ecclestone gaat opvolgen tot gevolg heeft.

Briatore gaf eerder te kennen niet bezig te zijn met een terugkeer in de Formule 1, maar meldt nu in de Times of India en Journal du Dimanche toch plannen voor een comeback te koesteren. “We zullen zien hoe mijn rentree in de Formule 1 in 2013 verloopt. Ik heb een streep onder de positie van teambaas gezet, maar dat betekent niet dat ik de Formule 1 vaarwel zeg. Integendeel zelfs. Ik focus me op de commerciële en zakelijke kant.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Ik zeg laat hem maar komen, tuurlijk heeft hij fouten gemaakt. Maar er is met hem wel leven in de brouwerij en hij weet wel hoe je iets moet opbouwen. Maar daar zullen de azijnzeikerds hier op de site wel anders over denken, nou, jullie doen maar.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 14:01
  • Dat zou dan nog twee volledige seizoenen duren. In die tijd kan Bernie nog veel schade toebrengen. Dan zijn Silverstone, Spa, Monza, Montreal en Australië al van de kalender gehaald om er zandbakraces voor terug te zetten. En dat allemaal om het geld dat hem niets kan rukken.

    Ik zeg kom volgend jaar maar op Bernie zijn troon zitten, maar ja, die schorsing heh.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 14:07
  • jass

    Posts: 281

    Alsof het zoveel zal verbeteren als Flavio de plek van Bernie over neemt...

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 14:12
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Waarom heb ik een naar gevoel dat hij de opvolger van Bernie wordt.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 14:21
  • Dat zou er niet veel beter op worden lijkt mij

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 14:32
  • Bart

    Posts: 147

    Van mij mag hij wegblijven, hoewel hij wel een prachtige persoonlijkheid is voor de F1. Niet zozeer om de fout die hij gemaakt heeft, maar ik heb niet echt het gevoel dat er iets veranderd als hij het stokje van Ecclestone overneemt. We zullen zien.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 15:02
  • Noem 1 betere kandidaat mensen (als opvolger van BE)!Werkelijk, hij heeft verstand van zaken, is doortrapt als het nodig is, heeft invloed, houdt van racen, geld en macht...Kortom, een rol op zijn lijf geschreven. Want eerlijk is eerlijk: geheel nette en eerlijke mensen bestaan niet op zulke posities!

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 15:10
    • Nou ja, al die dingen heeft Eddie Jordan ook. Of, in dat geval Vijay Mallya of Tony Fernandes of Richard Branson. Als dat je criteria zijn.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 15:57
    • Heb weinig verstand van de hirachie binnen de F-1, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat hele FOM moet opdoeken en alles naar de Fia schuiven, en dan een onafhankelijke instantie die als wedstrijdleiding moet fungeren. Maar dat zal wel een sprookje zijn. De belangen/verantwoordingen liggen bij de verkeerde mensen nu.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 16:33
    • Refuse

      Posts: 428

      Klopt precies wat je zegt en daarom is hij de minst geschikte kandidaat om BE op te volgen.
      de F1 moet veranderen om te overleven en dan wil jij precies zo\'n zelfde figuur me dezelfde eigenschappen BE laten vervangen?
      Nou succes ..
      Ik heb niets tegen Briatore, maar om hem de plaats van BE in te zien nemen .. nee bedankt.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 17:39
  • renzo

    Posts: 929

    En nu nog Nelson terug in de F1 en dan is het zaakje weer compleet.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 15:21
  • turbof1

    Posts: 1.809

    www.youtube.com/watch?v=xoMgnJDXd3k

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 18:43
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Laat maar komen flamboyant man..

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 20:32
  • amirk

    Posts: 223

    ik hoop echt dat die terug komt!
    hij was 1 van de beste team bazen die er zijn en dat die in 2008 deed moest eigenlijk wel omdat renault al wilde stoppen omdat ze niks meer hadden gewonnen. njah het is gebeurd dus zand over maar als die komt wil ik dat die graag BE overneemt.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 21:36
  • Elk zichzelf respecterende organisatie waakt ervoor om geen controversiële lieden aan te nemen. Gezien de huidige verdeling van aandelen (CVC Capital Partners 70%, JPMorgan 20% en Bernie Ecclestone 10%) zie ik Briatore niet zo snel benoemd worden tot voorzitter van deze organisatie. Daar is hij te omstreden voor.

    • + 0
    • 20 okt 2010 - 11:08
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Laat maar komen. Is net zo\'n linkmiegel als Oom Eikelstein dus dat is alleen maar mooi.

    • + 0
    • 20 okt 2010 - 17:55
  • Gompie

    Posts: 4.951

    @Refuse:
    \'De F1 moet veranderen...\' Hoe dan? Want dat kun je nu wel roepen, maar ik zie geen voorstellen van jouw kant anders dan dat Bria niet terug mag keren?

    • + 0
    • 20 okt 2010 - 17:57
    • Refuse

      Posts: 428

      En ik ben verplicht om verbeterpunten aan te dragen voor dat ik kan zeggen dat Briatore daar niet op zijn plek zou zijn?
      Ideeen zat ... zodra ik B.E. heb opgevolgt, zal ik die openbaren ;)

      • + 0
      • 20 okt 2010 - 18:27

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar