user icon
user icon

Singapore verplicht om tot en met 2014 race te organiseren

  • Gepubliceerd op 19 okt 2010 08:44
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Singapore staat minstens tot en met 2014 op de Formule 1-kalender, ook al loopt het contract na 2012 af. Formula One Administration heeft een eenzijdige optie om de verbintenis met vijf jaar te verlengen en de opzegtermijn bedraagt vier jaar.

Dat melden Channel NewsAsia en de Straits Times. De overheid heeft de knoop of ze het contract willen verlengen nog niet doorgehakt en die beslissing laat mogelijk nog een jaar op zich wachten. Daarbij zal het de economische voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en alleen een nieuwe verbintenis aan gaan als het financieel verantwoord is.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Dat is dan in ieder geval tot en met 2014 minstens 1 podium per seizoen voor Alonso, scoort altijd goed in Singapore.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 08:51
    • ulT1Mmo

      Posts: 2

      With a little help from his friends...

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 09:05
    • In 2008 wel met enige hulp, ja. Maar in 2009 en 2010 niet.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 09:15
    • Dennis,

      Sommige mensen hebben nou eenmaal een selectief geheugen of willen alleen maar zeuren. Lekker links laten liggen (of rechts, als je dat liever hebt...)

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 09:17
    • Red-Stripe,

      Ja, ik vroeg me eigenlijk al af waarom ik ook al weer gereageerd had. Ik zal nog niet helemaal wakker zijn denk ik.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 09:21
    • In dat geval: goeiemorgen! :-P

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 09:28
    • Thankx, Red-Stripe. Iedereen een goede morgen gewenst trouwens.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 09:55
    • AirJan

      Posts: 1.155

      Ik denk alleen niet dat Alonso in 2014 nog op de grid staat. Ik geloof nog altijd dat hij er na een 3e titel mee stopt en als dat niet binnen 3 jaar is dat hij er zo en zo mee stopt.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 10:16
    • @Airjan,

      Alonso heeft niet gezegd dat hij (direct) na het behalen van zijn derde titel stopt, hij heeft gezegd dat hij niet stopt voor hij drie titels heeft. Dat is wezenlijk iets heel anders...

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 10:27
    • Refuse

      Posts: 428

      Stel dat het Alonso niet lukt om uberhaubt een 3e wereld titel te behalen.. ooit zal die toch moeten stoppen, 3x WK of niet.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 20:00
  • AirJan

    Posts: 1.155

    Zou toch jammer zijn als Signapore weer van de kalender zou verdwijnen. Dit is nou juist een van de weinige nieuwe circuits die echt iets toevoegd aan de F1 kalender. Het circuit zelf is niet zo heel speciaal, maar de hele sfeer die om de avondwedstrijd hangt en de manier waarop het in beeld wordt gebracht op de tv maken het een speciale GP.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 10:15
    • Vindt ik ook. De meeste nieuwe races voegen niets toe. Valencia, Abu Dhabi en waarschijnlijk Korea zijn niet iets bijzonders. Oké in Abu Dhabi start men in het daglicht en eindigd men in het donker onder kunstlicht, maar dat zit ook maar tussen Singapore en de \"gewone\" races onder daglicht in. Singapore is echt iets anders. Alle (halve)nachtraces die erna komen zijn ook maar weer een slap aftreksel.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 10:40
  • Bart

    Posts: 147

    Ze wilden toch zelf laatst nog een vast onderdeel van de kalender worden? Dan lijkt het me vreemd om zo iets naar buiten te brengen.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 15:05
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Idd....

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 17:45
    • Refuse

      Posts: 428

      Omgekeerde psychologie.
      Eens een keer de druk op BE leggen ipv van andersom?

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 20:01

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar