user icon
user icon

Robert Kubica behaalt podiumplek in Rallye d'Antibes

  • Gepubliceerd op 18 okt 2010 16:26
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Robert Kubica heeft een opmerkelijke prestatie geleverd bij zijn rally-uitstapje van afgelopen weekend. In het zuiden van Frankrijk nam de Renault-coureur deel aan de Rallye d'Antibes en hij bereikte met zijn Renault Clio S1600 het podium.

Kubica eindigde als derde, met wat Auto Hebdo beschrijft als een uitmuntend optreden. De Rally d'Antibes maakt onderdeel uit van het Europees rallykampioenschap. Kubica versloeg veel snellere S2000-deelnemers en noteerde op drie proeven de beste tijd.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • xvettelx

    Posts: 78

    Niet verkeerd!!

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 16:28
  • Voor de mensen die nog twijfelen of Petrov nou zo slecht is of Kubica zo goed is: There you go!

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 16:29
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Beetje vreemde vergelijking op deze manier. Kubica heeft bergen meer aan ervaring dan Petrov. Petrov heeft talent (en een grote zak geld) maar hij moet nog ervaring opdoen. Als ze hem nog een jaartje gunnen bij Renault kan je echt stellen of hij een blijvertje is of niet. Dus ja, natuurlijk is Kubica beter, hij heeft immers veel meer ervaring.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 17:32
    • ook de overeenkomsten tussen rally auto en F1 wagen zie ik niet hoor... heel ander soort van rijden...
      neemt niet weg dat ik Kubica graag zie rijden...

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 19:06
    • turbof1

      Posts: 1.804

      @szixx: in de rally lijkt mij minder ervaren, dus het ik denk dat Kubica kwa pure talent toch zeker beter is dan Petrov.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 20:08
    • Ik wilde alleen maar zeggen dat Kubica het weer eens fantastisch gedaan heeft, ik snap heus wel dat een F1 en een WRC auto heel iets anders zijn. Kijk maar naar Raikkonen, die crasht heel vaak in de WRC en in de F1 n........Slechte vergelijking, maar Raikkonen won wel de WDC in de F1 en in het WRC moet hij dat nog maar eens doen.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 21:53
  • miauw

    Posts: 1.136

    Als hij stopt met f1 ligt er nog een mooie carriere in de rallysport op hem te wachten. Klasse coureur!

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 17:33
  • CaptNemo

    Posts: 52

    Zal Räikkönen balen?

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 17:39
  • rchorus

    Posts: 880

    Ik heb geen kennis van de rallysport, maar dit lijkt mij wel een topprestatie. Kan sowieso genieten van deze coureur. Ligt in de lijn Kobayashi (of andersom :p) .. als \'ie eraan komt, weet je dat \'ie het gaat proberen.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 21:35
  • Wat moet ik zeggen? Deze man is HOT!

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 23:13
  • Charrel

    Posts: 601

    Haha, dat is toch geniaal :P Heerlijk om te zien dat hij gewoon ff naar een podium rijdt

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 08:19
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Alleen die neus en dat voorhoofd van hem... Die zijn vast aerodynamisch ;-)

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 14:50
  • supertank

    Posts: 116

    nee, denk ik niet. Raikkonen doet mee in het WRC dat is wel n flink hogere klasse dan waar kubica mee heeft gereden. Dat neemt niet weg dat dit een zeer puike prestatie is van kubica. Als je met een 1600 de 2000 coureurs achter je kan laten. nu vraag ik me alleen af of het 3e algemeen is of 3e in de S1600 klasse

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 15:57

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar