user icon

De la Rosa stelt zich beschikbaar voor Hispania Racing voor 2011

  • Gepubliceerd op 18 okt 2010 15:37
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Pedro de la Rosa heeft zijn Formule 1-ambities nog niet opgeborgen. De Spanjaard keerde dit jaar na jaren van testen als racecoureur terug op de grid, maar zijn team Sauber schoof hem voorafgaand aan de Grand Prix van Singapore aan de kant. Sindsdien is de 39-jarige coureur in dienst bij de nieuwe bandenleverancier Pirelli als testrijder.

En juist dat biedt hem een mogelijke weg terug naar de Formule 1-startopstelling. De la Rosa is zelfs bereid om bij achterhoedeteam Hispania Racing aan de slag te gaan. “Mijn ervaring bij Pirelli zal niet van doorslaggevende factor zijn. Het levert me geen stoeltje op, maar het kan me wel dichterbij brengen”, begint de Spanjaard op radiozender Onda Cera. “Ik sta in contact met HRT-eigenaar Jose Ramon Carabante. We praten veel en hij informeert me over hoe het project verloopt. Als ze ambities tonen en interessant zijn, dan zou ik graag voor ze rijden. Dat weten ze ook, maar op dit moment is er geen haast geboden.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • De La Rosa + HRT = *self destruction*

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 16:18
  • doet dat nou niet

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 16:24
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Liefde voor de sport;)

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 23:38
  • Waarom niet? Ik bedoel, als ontwikkelingscoureur bij McLaren heeft Pedro zijn waarde bewezen. Dus kan hij een team als HRT van nuttige informatie voorzien - er van uitgaand dat er geld is om de auto te ontwikkelen. Daarmee kan hij van waarde zijn voor HRT.

    Net zoiets als Petrov - Kubica. De ene zorgt voor het geld om te ontwikkelen, de andere voor de punten. ;-)

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 16:30
    • Dat is nu juist het probleem, er is geen geld om te ontwikkelen, en hij heeft niet genoeg.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 16:52
    • Dat was ook het enige voorbehoud dat ik maakte. Maar aan de andere kant: Kolles zorgt daar dan wel voor op de één of andere manier...

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 16:54
  • deetek

    Posts: 25

    wanhoops daad :(

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 16:31
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tsja.. Hij wil nog zo graag iets laten zien in de F1 maar in al die jaren heeft hij nog nooit echt een kans gekregen. En als hij deze dan kreeg dan stelde zijn optreden niet veel voor. Hij is voor mij een typisch voorbeeld van de net niet coureur.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 17:30
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ik ben het met Red-Stripe eens, hij is een ontwikkelingscoureur, en kan zeer waardevol voor HRT zijn. Ze moeten tenslotte nu zelf een auto gaan neerzetten!

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 17:34
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Waarom gebruikt hij de contacten die hij nu nog heeft met Mercedes om een zitje in de DTM af te dwingen? Kan hij nog een aantal jaren een carriere opbouwen en eventueel succesvol worden.

    HRT zou echt een wanhoopsdaad zijn en weleens het einde van zijn actieve carriere kunnen betekenen.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 18:54
  • felix50

    Posts: 5.792

    Kolles moet voor geld zorgen? op dezelfde manier zoals altijd Veel rijders binnen halen die allemaal flink betalen en dan 1 a 2 races mogen rijden.Dat is niet op de lange termijn denken dat is gaten vullen .Dat team moet eruit of verkocht worden.Hrt heeft toch niks te zoeken in de f1.Ze ontwikkelen -, kunnen zelf niks ontwerpen en of bouwen.Er is geen geld daarom rijden ze het gehele jaar zonder updates.F1 onwaardig.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 06:57
    • Het heeft met Midland / Spyker / Force 1ndia ook gewerkt. Kijk maar waar ze nu staan. Daar heeft Kolles de basis voor gelegd.

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 08:57
    • VDS21

      Posts: 1.265

      @Red-Stripe Het succes van Force India kwam pas nadat Kolles vetrokken was. Toeval?

      • + 0
      • 19 okt 2010 - 11:38
  • felix50

    Posts: 5.792

    Wie weet of de F2 teams het gehele jaar mogen testen?Ik vraag dit omdat die teams ook met de zelfde banden gaan rijden als de F1 teams.Er zijn namelijk f1 teams die ook een f2 team hebben en zo het testverbod zouden kunnen omzeilen.Lotus heeft het daar over op een andere site.Dus mijn vraag is ook omdat er op de zelfde circuits gereden word ,mag er door de f2 het gehele jaar getest worden of is er voor die groep ook een afspraak dat er niet getest word.

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 07:38
  • felix50

    Posts: 5.792

    I think it will be very good information and it is an attractive proposition for GP2 drivers to have a real association with an F1 team.
    Dit zegt Mike Gascoyne Op autosport.com.Lees het dan begrijp je mijn vraag

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 07:41
  • El infierno de una respuesta de un español en esta lista? Justo cuando estábamos en Moscú una respuesta de Rusia?

    ;)

    Gaat weer lekker met de vertaling lol

    • + 0
    • 19 okt 2010 - 09:47

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar