user icon
user icon

Durango/Villeneuve houdt contact met meerdere Formule 1-teams

  • Gepubliceerd op 18 okt 2010 09:17
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De combinatie van Durango en Jacques Villeneuve is nog altijd op zoek naar een weg om in de Formule 1 te geraken. De internationale autosportbond FIA beoordeelde de inschrijving als onvoldoende voor een startbewijs en dus richt men zich nu op de samenwerking met of de overname van een bestaand Formule 1-team.

Durango-teambaas Ivone Pinton deelde aan 422race.com mede: “We staan momenteel in contact met een paar Formule 1-teams om als partner aan de slag te gaan of de boel over te nemen. Voorwaarden zijn wel dat we de kans krijgen om het meteen goed te doen en het economische plaatje klopt. Dat gezegd hebbende, lukt het dit jaar niet, dan proberen we het volgend jaar opnieuw en dan doen we in de tussentijd iets anders, mogelijk NASCAR. Maar de Formule 1 is de eerste optie. Jacques wil nog in de Formule 1 racen. Hij ziet Michael Schumacher wel racen en gelooft dat hij het ook nog kan. Hij is fit, betrokken en gemotiveerd, en het samenwerken met hem bevalt me uitstekend.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Waarschijnlijk gaan ze voor HRT. Kolles wil toch alleen maar cashen!
    Dus gaat HRT voor te veel geld de deur uit.
    Stefan GP zal Toro Rosso wel opkopen, die zijn aardig kapitaalkrachtig, maar of ze het prijskaartje van der Dieter M willen gaan betalen?

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 09:35
  • rchorus

    Posts: 880

    Ik snap die hele \"Kolles wil toch alleen maar cashen\"-mentaliteit niet.

    Kolles is geen eigenaar van het team dus hij heeft er zelf geen financiële voordelen van.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 09:39
    • AirJan

      Posts: 1.155

      Inderdaad, heb je helemaal gelijk in!
      En ik snap dat geloof in StefanGP en de onuitputtelijke geldbron die daar volgens velen achter zit niet. Als die echt zoveel geld zou hebben zouden ze al lang in de F1 zitten. Kansen op overnames van licenties genoeg geweest afgelopen jaar met USF1, Hispania, BMW, Toyota en Torro Rosso staat ook al langere tijd te koop.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 09:42
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik snap dat wel .Kolles is met zijn gehele team (mensen die voor hem werken ,DTM.)ingestapt en dat zal niet alleen voor een salaris zijn geweest.Als je ziet hoeveel macht hij heeft binnen dat team kan je er van uit gaan , hij op zijn minst aandelen heeft.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 12:26
  • miauw

    Posts: 1.136

    @Ricardo/AirJan. Sorry, ik drukte me wat ongenuanceerd uit over Collin Kolles. Hij heeft vele goede dingen gedaan voor de sport, en jullie hebben ook gelijk qua teams die te koop hebben gestaan.
    Bij deze trek ik mijn commentaar in.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 09:55
    • rchorus

      Posts: 880

      Ik ben het niet geheel met je oneens hoor. En ben persoonlijk geen fan van Kolles. Maar ik zie het heel vaak, \"Kolles geldklopper\", etc, etc. Terwijl Kolles juist geen cent in eigen zak steekt. Hij krijgt de opdracht van de teameigenaren (\"zorg dat het team overleeft\") en voert die, zo goed en kwaad mogelijk, uit. Net zoals men over Ecclestone ook altijd zegt. Geldt precies hetzelfde voor.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 10:09
    • F1-2009

      Posts: 562

      Dus jij wil zeggen dat Ecclestone zelf helemaal niets overhoud van z\'n Formule1 leiderschap???

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 17:38
    • rchorus

      Posts: 880

      Tuurlijk houdt Eccle er iets aan over. Jarenlang is hij wel eigenaar van de rechten van de F1 geweest. Nu is dat CVC, en werkt hij daarvoor. Daar krijgt hij loon voor. Heel simpel. Als hij 20 miljoen voor een race vraagt, gaat dat normaal gesproken gewoon naar CVC, niet naar Bernie. Dat onderscheid wordt hier veel te weinig gemaakt.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 22:14
  • Ben benieuwd hoe Villeneuve het zou doen. Als je ziet dat zelfs Schumacher al de nodige aanpassingsprobleempjes heeft, laat staan als je minder getalenteerd bent en er nog langer uit bent geweest. Zolang hij z\'n grote mond en leuke uitspraken mee de paddock in neemt vind ik het echter prima!

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 11:12
    • JV fan

      Posts: 1.983

      Uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst , was zo,n slogan ,

      voor hetzelfde geld rijdt Villeneuve redelijk vaak vooraan en Schumacher wordt halverwege het seizoen ontslagen wegens terleurstellende resultaten ,

      ligt er vooral aan hoe de auto je ligt en je er snel mee vertrouwd bent

      het perfecte voorbeeld is toch wel schumacher talent heeft ie zat maar als de wagen of banden je niet ligt ben je nergens

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 12:35
  • Klopt helemaal. We zullen het volgens seizoen wellicht gaan zien.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 14:05
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ik dacht dat Toro Rosso te koop stond*-)??

    • + 0
    • 20 okt 2010 - 22:08

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar