user icon
user icon

FIA-president: "Geen Formule 1 in Afrika in komende vijf jaar"

  • Gepubliceerd op 18 okt 2010 08:24
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-kalender puilt uit van de races en Bernie Ecclestone sloot ook al contracten met India, de Verenigde Staten, Rome en India af. Genoeg locaties voor Grands Prix dus, maar toch onderzoeken ze in Zuid-Afrika de mogelijkheden voor een nieuw Formule 1-circuit.

Afrika is het enige continent zonder Grand Prix en daar verandert op korte termijn niets aan. Dat laat Jean Todt, president van de internationale autosportbond FIA, doorschemeren. “Op dit moment gaan er alleen geruchten over Afrikaanse landen met interesse in een Formule 1-evenement, maar ik zie het in de komende drie tot vijf jaar niet gebeuren. Afrika is een fantastische plek voor races. Dan denk ik aan WRC of Cross Country. We praten met mogelijke promotors voor lange afstand-rally's en zijn op zoek naar de beste oplossing voor Afrika, Europa, Azië en de hele wereld.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Wow, 2 races in India ....

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 08:28
  • miauw

    Posts: 1.136

    Paris Dakar terug, WRC terug, andere opties genoeg lijkt me zo.
    Zo\'n geldverslindend evenement als F1 lijkt me ook niet zo gepast in Afrika op dit moment. Alhoewel de chinezen flink wat geld in Afrika pompen, maar dat is eigen belang. (Goedkope grondstoffen-goekope arbeid), misschien dat zij een F1 race betalen?

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 09:05
    • AirJan

      Posts: 1.155

      Als China nog geld over heeft voor een GP zullen ze die wel in eigen land organiseren. Het heeft voor hun totaal geen zin om dat in Afrika te doen.
      Vraag me ook serieus af of Afrika zit te wachten op een GP. Buiten Zuid Afrika een beetje loopt geen enkel land in Afrika volgens mij warm voor een Formule 1 race.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 09:51
  • felix50

    Posts: 5.792

    Na het wk voetbal is het ook onvoorstelbaar wanneer de f1 daar zou gaan racen gezien de kosten.Laat dat land nu eerst maar eens voor hun eigen mensen gaan zorgen.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 12:27
    • ja welk land bedoel je? zuid afrika? enig idee hoeveel andere landen er zijn in afrika,

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 23:05
  • Rayden

    Posts: 439

    marrakech is toch ook afrika.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 12:38
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Als landen met twee gezichten zoals India en China F1 races kunnen organiseren waarom ook niet in afrika?? het is toch onzin...

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 14:01
  • ik zeg waarom niet terugkeren naar kyalami , prachtig circuit

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 23:02

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar