user icon

FIA-president: "Geen Formule 1 in Afrika in komende vijf jaar"

  • Gepubliceerd op 18 okt 2010 08:24
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-kalender puilt uit van de races en Bernie Ecclestone sloot ook al contracten met India, de Verenigde Staten, Rome en India af. Genoeg locaties voor Grands Prix dus, maar toch onderzoeken ze in Zuid-Afrika de mogelijkheden voor een nieuw Formule 1-circuit.

Afrika is het enige continent zonder Grand Prix en daar verandert op korte termijn niets aan. Dat laat Jean Todt, president van de internationale autosportbond FIA, doorschemeren. “Op dit moment gaan er alleen geruchten over Afrikaanse landen met interesse in een Formule 1-evenement, maar ik zie het in de komende drie tot vijf jaar niet gebeuren. Afrika is een fantastische plek voor races. Dan denk ik aan WRC of Cross Country. We praten met mogelijke promotors voor lange afstand-rally's en zijn op zoek naar de beste oplossing voor Afrika, Europa, Azië en de hele wereld.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Wow, 2 races in India ....

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 08:28
  • miauw

    Posts: 1.136

    Paris Dakar terug, WRC terug, andere opties genoeg lijkt me zo.
    Zo\'n geldverslindend evenement als F1 lijkt me ook niet zo gepast in Afrika op dit moment. Alhoewel de chinezen flink wat geld in Afrika pompen, maar dat is eigen belang. (Goedkope grondstoffen-goekope arbeid), misschien dat zij een F1 race betalen?

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 09:05
    • AirJan

      Posts: 1.188

      Als China nog geld over heeft voor een GP zullen ze die wel in eigen land organiseren. Het heeft voor hun totaal geen zin om dat in Afrika te doen.
      Vraag me ook serieus af of Afrika zit te wachten op een GP. Buiten Zuid Afrika een beetje loopt geen enkel land in Afrika volgens mij warm voor een Formule 1 race.

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 09:51
  • felix50

    Posts: 5.792

    Na het wk voetbal is het ook onvoorstelbaar wanneer de f1 daar zou gaan racen gezien de kosten.Laat dat land nu eerst maar eens voor hun eigen mensen gaan zorgen.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 12:27
    • ja welk land bedoel je? zuid afrika? enig idee hoeveel andere landen er zijn in afrika,

      • + 0
      • 18 okt 2010 - 23:05
  • Rayden

    Posts: 439

    marrakech is toch ook afrika.

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 12:38
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Als landen met twee gezichten zoals India en China F1 races kunnen organiseren waarom ook niet in afrika?? het is toch onzin...

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 14:01
  • ik zeg waarom niet terugkeren naar kyalami , prachtig circuit

    • + 0
    • 18 okt 2010 - 23:02

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar