user icon

VT1: Hamilton deelt eerste speldenprikje uit aan Rosberg

  • Gepubliceerd op 21 nov 2014 11:32
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
De eerste slag bij het Grand Prix-weekend in Abu Dhabi is voor Mercedes-coureur Lewis Hamilton. Alle ogen zijn op hem en teamgenoot Nico Rosberg gericht. In de eerste vrije training op Yas Marina Circuit was het Hamilton die een speldenprikje uitdeelde. De Brit was 0,133 seconde sneller dan Rosberg. De rest is geen velden of wegen te bekennen.

Rosberg vestigde zijn hoop op de titel op Williams dat zich misschien in de strijd om de zege zou kunnen mengen. Juist Williams maakte brokken in de eerste sessie in Abu Dhabi. Het bodywork bij de linker side-pod wapperde van de auto van Valtteri Bottas en ook bij Felipe Massa zat het bodywork los. Williams besloot de coureurs niet meer naar buiten te sturen en het euvel te onderzoeken.

McLaren was een ander team waar het materiaal kuren vertoonde. Kevin Magnussen kwam aan het begin van de training nauwelijks in actie en Jenson Button was het laatste deel veroordeeld tot toekijken vanaf de pitmuur. Daardoor bestond de top vijf naast het duo van Mercedes uit Ferrari-coureur Fernando Alonso en beide Red Bull Racing-coureurs.

Het team van Caterham is terug, maar daar is ook alles mee gezegd. Bij de wagen van debutant Will Stevens werd al snel een technisch probleem geconstateerd. Kamui Kobayashi was alleen sneller dan Adderly Fong, vrijdagcoureur van Sauber. Bij Lotus stapte Esteban Ocon in voor de eerste training. De Europees Formule 3-kampioen was drie tienden langzamer dan Pastor Maldonado.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.774

    Hopelijk de laatste keer dat ik mijnheer Fong op een dergelijk lijstje heb gezien.

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 11:48
    • Tja met 4 getekende coureurs is de kans dat je hem in een Ferrari ziet nog groter dan in een Sauber

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 12:37
    • Wen alvast maar aan de naam Adderly Fong in de tijdenlijst, dat gaat een grote worden, zijn sporen al ruimschoots verdient in de;

      Toyota Racing Series
      Superleague Formula
      Formule 3
      Auto GP
      Audi R8 LMS Cup
      Indy Lights
      GP3

      En nu is de F1 aan de beurt....

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 13:41
  • Die Ocon is ook geen F1 waardig als je langzamer bent dan Maldonado.

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 11:55
    • Bandini mode off

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 11:56
    • Pitstop

      Posts: 255

      LOL, had exact dezelfde gedacht toen ik het zag dat Ocon langzamer is dan Pastor XD

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 11:58
    • zjeeraar

      Posts: 124

      Sinds wanneer is Maldonado langzaam? Dat hij soms domme acties uithaalt is bekend, maar qua snelheid was het altijd wel in orde...

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 12:22
    • Pastor is helemaal niet langzaam, hij is alleen af en toe onbesuisd!

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 12:34
    • Maximo

      Posts: 6.774

      GETUIGE X, Da's toch een geintje neem ik aan?

      Hi heeft het toch prima gedaan lijk mij. Geen grote fouten en ergens rond de tijd van zijn teamgenoot.

      Net als bij Verstappen zegt zo'n VT1 eigenlijk nog niets over hun snelheid in een F1 bolide, maar wel dat het niet nog veel te hoog gegrepen is.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 12:56
    • Pitstop

      Posts: 255

      @Zjeeraar @Jim Clark Het gaat niet over dat Maldonado langzaam is maar als grap naar een bepaald forumlid dat Ocon langzamer is dan zijn teamgenoot.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 12:58
    • Maximo

      Posts: 6.774

      En ik ben zelf bepaald geen Ocon fan, vind hem al vanaf de karts een vervelende hork die irritante trekjes / acties heeft als hij niet kan winnen. (in de karts had hij al vaak acties a la main race GP Macau) Maar ik kan moeilijk ontkennen dat hij een zeer snelle coureur is en het vandaag goed lijkt te hebben gedaan.

      Ben wel benieuwd hoe hij het in de GP zal doen in 2015. Sinds ik hem zie rijden de laatste 4 jaren doet hij mij al vaak denken aan een Maldonado in de dop als hij niet de snelste is en er voor moet vechten.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 13:01
  • er is maar 1 echte wereldkampioen en dat is HAMILTON en ik hoop dat hij zondag voor de 2 de plaats gaat en die Rosberg gewoon de overwinning geeft dat doen alle grote kampioenen !!

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 12:34
    • Who wants to be a champion when you can be the best =)

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 12:51
    • Nope, alle grote kampioenen gunnen een ander niets. Mede door die instelling zijn zij meerdere malen kampioen geworden.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 13:01
    • @Goudhaantje: De echte wereldkampioen is diegene die na deze GP bovenaan de lijst staat met de meeste punten en of dat Hamilton is weten we zondag pas.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 13:01
  • Pazzie

    Posts: 175

    ja het begin is er! En de zenuwen beginnen al toe te nemen bij me!

    Denk dat ik mn tv kapot gooi als hij zondag uitvalt door een technisch mankement. ;-)
    fair and square verslagen worden op de baan kan ik wel nog wel aan, maar als die auto kapot gaat wordt ik gek! :P

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 13:34
    • sailor

      Posts: 10.423

      Ik denk dat ik toch eens met mijn auto met aanhangwagen door de straten ga rijden tijdens de formule 1 wedstrijd.
      Oude televisies ophalen die op straat liggen en dan repareren doe ik graag , en als ik aan het eind van de middag mijn hele garage vol heb staan met televisies weet ik ook meteen dat Rosberg kampioen is geworden , hoef ik dat tenminste niet meer op te zoeken op teletekst :-)

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 14:28
  • Kubica

    Posts: 3.999

    Waar is Kimi, effe zoeken, effe zoeken.. a, 12e. Dat geeft moed voor volgend jaar ...

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 14:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park