user icon

Sutil: "De Force India was een wortel, niets werkte"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2013 09:28
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Adrian Sutil heeft zich in een interview met Auto Motor und Sport een beetje badinerend over zijn Force India uitgelaten, wat suggereert dat hij voor volgend seizoen een andere werkgever heeft gevonden. De verwachting is dat de Duitser naar Sauber verhuist. Zeker na deze opmerkingen zal hij bij Force India niet meer zo geliefd zijn.

Sutil: "Volgens mij heb ik het goed gedaan. Misschien een foutje hier en daar, maar over het algemeen prima. Wat de resultaten betreft, we hebben veel mooie klasseringen verkwanseld door pech, bijvoorbeeld een tik van een andere coureur of een verprutste pitstop. Zoveel tegenslag heb ik nooit eerder meegemaakt. We hebben veel door onze vingers laten glippen."

"De auto was in het begin heel sterk, maar als kansen zich aandienen moet je daar wel mee om kunnen gaan. Dat is een bekend probleem voor veel kleine teams. In de tweede seizoenshelft was de wagen niet goed meer. We hadden elk probleem dat je maar kan bedenken. Overstuur, onderstuur, in snelle bochten, in langzame bochten. Als coureur kon je daar weinig mee uitrichten. De bolide was net een wortel, niets werkte."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • jacky

    Posts: 3.224

    volgens mij was hij zelf de grote wortel,die gaat naar sauber doeiiiiiiii
    hulkenberg-perez-giedo dat zal de line up voor 2014 wel worden.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 09:31
  • Jaja, Sutil doet een Perezje. Die staat binnenkort op straat.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 09:59
  • Sutil hoef ik eerlijk gezegd niet meer terug te zien. Niets bijzonders, heb DiResta een stuk hoger zitten.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:00
  • Tommieeee

    Posts: 770

    Ik weet niet wie Sutil denkt dat hij is, maar zo bijzonder heeft hij niet gereden volgens mij. Ik heb het idee dat hij een beetje zijn koppie heeft laten hangen toen hij door kreeg dat er niet meer zo veel eer te behalen viel, waar hij er aan het begin van het seizoen af en toe nog wel goed bij zat.

    Grijze muis, heeft inmiddels wel genoeg kansen gehad. Plaats maken a.u.b.!

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:02
  • Frijns

    Posts: 2.564

    Sutil bluft dat hij al een contract opzak heeft, ik geloof er niet in.

    Zowel Sutil als Di Resta zien we komend jaar niet meer terug.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:08
  • 8brix

    Posts: 11

    Daar heeft iemand te horen gekregen dat hij niet meer nodig is volgend jaar! En geen positief bericht van een getekend contract. Hopelijk betekent dit het einde van de carrière van Sutil. Zou mooi zijn als FI snel met hun line up op de proppen komen

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:37
  • Los van mijn mening over Sutil, vind ik de opmerkingen die hij maakt niet heel shockend. Hij zegt niet heel veel over het team. Alleen dat de auto niet super was. Er zijn er die heftiger reageren...

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:42
  • heeft met oranje en groen in de livery inderdaad wel wat van een wortel..

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 11:10
  • Als die auto een wortel was, dan is Sutil een konijn...
    En ja, hij had beter een haas kunnen zijn, want die zijn stukken sneller!
    Dag malle glaskunstenaar, ga maar naar Amerika, di Resta achterna.

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 00:06

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar