user icon

Sutil: "De Force India was een wortel, niets werkte"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2013 09:28
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Adrian Sutil heeft zich in een interview met Auto Motor und Sport een beetje badinerend over zijn Force India uitgelaten, wat suggereert dat hij voor volgend seizoen een andere werkgever heeft gevonden. De verwachting is dat de Duitser naar Sauber verhuist. Zeker na deze opmerkingen zal hij bij Force India niet meer zo geliefd zijn.

Sutil: "Volgens mij heb ik het goed gedaan. Misschien een foutje hier en daar, maar over het algemeen prima. Wat de resultaten betreft, we hebben veel mooie klasseringen verkwanseld door pech, bijvoorbeeld een tik van een andere coureur of een verprutste pitstop. Zoveel tegenslag heb ik nooit eerder meegemaakt. We hebben veel door onze vingers laten glippen."

"De auto was in het begin heel sterk, maar als kansen zich aandienen moet je daar wel mee om kunnen gaan. Dat is een bekend probleem voor veel kleine teams. In de tweede seizoenshelft was de wagen niet goed meer. We hadden elk probleem dat je maar kan bedenken. Overstuur, onderstuur, in snelle bochten, in langzame bochten. Als coureur kon je daar weinig mee uitrichten. De bolide was net een wortel, niets werkte."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • jacky

    Posts: 3.224

    volgens mij was hij zelf de grote wortel,die gaat naar sauber doeiiiiiiii
    hulkenberg-perez-giedo dat zal de line up voor 2014 wel worden.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 09:31
  • Jaja, Sutil doet een Perezje. Die staat binnenkort op straat.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 09:59
  • Sutil hoef ik eerlijk gezegd niet meer terug te zien. Niets bijzonders, heb DiResta een stuk hoger zitten.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:00
  • Tommieeee

    Posts: 767

    Ik weet niet wie Sutil denkt dat hij is, maar zo bijzonder heeft hij niet gereden volgens mij. Ik heb het idee dat hij een beetje zijn koppie heeft laten hangen toen hij door kreeg dat er niet meer zo veel eer te behalen viel, waar hij er aan het begin van het seizoen af en toe nog wel goed bij zat.

    Grijze muis, heeft inmiddels wel genoeg kansen gehad. Plaats maken a.u.b.!

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:02
  • Frijns

    Posts: 2.563

    Sutil bluft dat hij al een contract opzak heeft, ik geloof er niet in.

    Zowel Sutil als Di Resta zien we komend jaar niet meer terug.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:08
  • 8brix

    Posts: 11

    Daar heeft iemand te horen gekregen dat hij niet meer nodig is volgend jaar! En geen positief bericht van een getekend contract. Hopelijk betekent dit het einde van de carrière van Sutil. Zou mooi zijn als FI snel met hun line up op de proppen komen

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:37
  • Los van mijn mening over Sutil, vind ik de opmerkingen die hij maakt niet heel shockend. Hij zegt niet heel veel over het team. Alleen dat de auto niet super was. Er zijn er die heftiger reageren...

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 10:42
  • heeft met oranje en groen in de livery inderdaad wel wat van een wortel..

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 11:10
  • Als die auto een wortel was, dan is Sutil een konijn...
    En ja, hij had beter een haas kunnen zijn, want die zijn stukken sneller!
    Dag malle glaskunstenaar, ga maar naar Amerika, di Resta achterna.

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 00:06

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar